vanstoop.reismee.nl

Beachbreak in Roatan.

Vandaag lag ons schip aan een steiger van Isla Roatan, een tropisch eiland voor de kust van Honduras. We hadden een strandexcursie geboekt (excursie is in de cruisewereld een breed begrip;) en dat kwam goed uit want het was weer zonnig en behoorlijk warm. Eerst een busrit van ruim een half uur waarbij we veel van het binnenland zagen. Roatan is een groen eiland met veel tropische begroeiing. De huisjes van de eilandbewoners zijn erg armoedig en dat is wel een beetje schokkend om te zien. Soms leken het wel kleine krottenwijkjes. Maar Tabyana Beach was prachtig met een fijn wit zandstrand, voldoende ligbedjes en palmbomen voor de schaduw. Het is een privé-strand alleen voor cruiseschepen en daardoor van alle gemakken voorzien. Het water was deze keer echt verkoelend en daar waren we allemaal blij om. Bij de bar speelde een bandje Caribische muziek en dat maakte de sfeer compleet. Soms was het even doorbijten als we weer duidelijk moesten maken dat we geen massage, zonnebril, horloge of zelfs vlechtjes nodig hadden maar dat mocht de pret niet drukken.De hele middag hebben we snorkelend, poedelend, zwemmend of liggend op ons ligbedje doorgebracht, het kan beroerder... Ook zonder snorkel kon je de felgekleurde vissen langs je heen zien zwemmen, echt weer heel apart. Op de terugweg nam de buschauffeur een andere route waarbij we door de hoofdstad van Roatan kwamen wat al net zo armoedig was als de rest van het eiland. Ondanks dat gezien te hebben hebben we het weer erg naar ons zin gehad.

ans

Zachtjes tikt de regen la la ,
ik wil ook!

Rini

Tijdens de terugreis had ik toch een 'toevallige' stop bij een locale souvenirwinkel verwacht.
Het ging dus alleen over het luilekker strand. Lijkt me ook wel lekker voor een keer.

Rini

Waar staan toch die foto's?

k.

Rini, de verbinding is echt heel beroerd op zee dus we zijn al blij dat we iedere dag een blog online kunnen krijgen. Zit nu in het internetcafe aan boord want met de laptop werkte het niet. Dus voor de foto's moet je echt wachten totdat we thuis zijn. Morgenvroeg het verhaal van gisteren en vandaag. Moet zo meteen naar een show...