Surprisereis

Het is bijna zover, we mogen weer gaan varen. R. wilde graag een vakantie die beter bij mijn gezondheid past dus gaan we maar weer cruisen, wat een ellende J. Dit keer hebben we gekozen voor een Duitse rederij Aida genaamd, zo maar om uit te proberen. Het verschil met de vorige rederijen is dat het eten alleen in buffetvorm is en Duits de voertaal dus mussen wir nog etwas Deutch uben, of zoiets.

Ook dit keer werd de vakantievoorpret wreed verstoord, dat hoort er ondertussen wel een beetje bij. Transavia besloot alle vluchten naar Mallorca te schrappen, dan kan blijkbaar zo maar. Jammer genoeg was Transavia de enige die vanuit Nederland rechtstreeks vloog dus hadden we een probleem. We vliegen nu vanaf Düsseldorf met Air Berlin, een klereneind verder weg, maar gelukkig wel gunstigere vliegtijden.

Ook de rederij maakte het spannend. De route van de AidaMar wisselde ongeveer per week. Zouden we in eerste instantie Tunis aandoen, later werd dit Sardinië, vervolgens Malta maar uiteindelijk is het nu Rome. Natuurlijk had ik alle havens steeds bestudeerd en ik gedachte ben ik dus al overal geweest maar met Rome ben ik toch het meest blij. Rome en Barcelona staan al heel lang op mijn verlanglijstje en nu mogen we er allebei naar toe. Ik voel me wel een beetje een Amerikaan die in no-time de hoofdsteden van Europa afwerkt. Van relaxen komt op deze manier misschien wel niet veel maar ach, dat doen we thuis dan maar weer.