vanstoop.reismee.nl

Warm en stormachtig

Ondanks dat ons bed best hard is hebben we beiden toch lekker geslapen. Helaas was het nog steeds grijs en miezerig buiten. Het was wel weer ruim boven de 20 graden, de scirocco waait, da’s warme wind uit de Sahara en dat is duidelijk zichtbaar want het hele schip zit echt flink onder het gele zand. In de loop van de dag ging het steeds harder waaien en wiebelden we behoorlijk. Pas tegen de avond toen we onder Sardinië doorvaarden werd het rustiger. Overigens hebben we daar niets van gezien, we hebben zelfs geen ander schip gezien alleen maar heel veel zee.

We hebben vandaag vooral geluierd. De balkondeur stond wijd open omdat het ondanks de wind gewoon lekker warm was en daardoor leek het of we toch buiten lagen. Ook hebben we het schip beter verkend. De AidaMar is echt een supermooi schip, het is zo goed als nieuw, verder heel kleurrijk en met veel (nep)groen. Het is ook anders ingedeeld dan we gewend zijn. Geen grote main diningroom maar drie verschillende soorten buffetrestaurants (Duits, Italiaans en Oosters) boven elkaar. Het Oosterse is onze favoriet, het lekkerste eten en het minst druk. Onze hut is mooi in het midden van het schip, dat scheel echt met schommelen. Verder wat ruimer dan we gewend zijn en boven ons bed hebben we een soort van hemel, het ziet er een beetje oosters uit.

Vanavond zijn we naar de show wezen kijken, eerst de Aidastars, dat zijn 6 solozangers, vervolgens een klassiek ballet en een soort van Duitse quiz. Onze cruisedirector Stephan is wel grappig maar hij kletst wel veel en snel dus het is niet altijd te volgen. Wie overigens nog veel meer kletst is de kapitein, man als die eenmaal begint is hij de eerste twintig minuten niet stil. Maar goed, we gaan nu lekker slapen, morgen naar Sicilië en ze hebben beloofd dat daar de zon schijnt.

Rini

Het hele schip onder het gele zand. Nu begrijp ik wat ze bedoelen met het schip van de woestijn.
Lekker luieren en lekker eten. Tja, wat wil een mens nog meer?
Anders zeg je gewoon tegen die Kreuzdirector dat hij wat langsamer prassen must.

Petra

Hopelijk zijn jullie wat uitgerust na de "op zee" dag. De temperatuur bij jullie is in ieder geval wel goed. Hier is het + 2 graden maar door de wind voelt het als - 5 .
Toen we gisteravond zaten te eten hebben we aan jullie gedacht. Jullie hebben ongetwijfeld beter gegeten dan wij. Onze nasi was hoogstwaarschijnlijk minder uitgebreid dan jullie rijsttafel.
Ben benieuwd hoe het op Sicilië is.
Veel plezier.