vanstoop.reismee.nl

Op zee richting de zon

Vannacht om 3.15 werden we wakker, we waren eindelijk aan het varen! Net vertrokken blijkbaar want in de verte waren de lichtjes van Venetie nog zichtbaar. We hebben ons weer omgedraaid en zijn verder gaan slapen. Niks geen mooi wegvaren uit Venetie dus, wel jammer maar het is toch niet anders.

Vanochtend rolden we weer bijna uit ons bed, de zee was best wild met grote schuimkoppen en het was koud en het regende. Gaande de dag werd het weer en de zee rustiger en de zon probeerde zelfs af en toe tussen de wolken door te prikken. We hebben steeds langs de Kroatische kust gevaren die heel af en toe zichtbaar was. Ergens ter hoogte van Dubrovnik hebben we even gezwaaid :-).

We hebben de dag voornamelijk doorgebracht met eten, lezen, luieren en slapen. Het was niet duidelijk hoe laat het precies was want onze mobieltjes gaven iets anders aan dan de tv en bovendien moest de klok nog een uur vooruit worden gezet en was er verwarring wanneer dat nu precies ging gebeuren. Daardoor kwam het dat R een uur te vroeg bij de film zat. Mijn mobiel is trouwens sowieso van slag want die wenste mij welkom in Bermuda?!?

Eigenlijk hebben we 'My time dining' wat inhoudt dat we zelf kunnen kiezen hoe laat we gaan dineren maar de praktijk is dat we iedere avond om 18.00 uur gaan dus hebben we dat maar laten vastleggen. We hebben nu dus toch ons eigen tweepersoontafeltje langs de railing zodat we precies een verdieping lager bij iedereen op zijn bord kunnen kijken. Echt een mooi plekje. Ook hebben we daardoor ook twee vaste obers die gewoon aardig zijn maar waarbij je wel met een goede reden moet komen waarom je je bord niet hebt leeggegeten :-)

De ballroomshow van vanavond hebben we maar half gezien, deze viel een beetje tegen, en eigenlijk wilde ik ook liever (weer...) naar bed, nog meer slapen.