vanstoop.reismee.nl

Italiaanse chaos

Hoewel we eigenlijk om kwart voor zeven binnen hadden moeten liggen, waren we toen nog aan het varen. We konden nog even mooi genieten van het binnenvaren, dat hebben we de eerste dag gemist. Ondanks de vertraging verliep het ontschepen rustig en geordend en om een uur of negen stonden we weer op Italiaanse bodem waar we meteen weer in de Italiaanse chaos terecht kwamen. Terwijl een heel cruiseschip leegliep was maar de helft van de Peoplemover beschikbaar wat een flinke rij opleverde. Eenmaal op het vliegveld bleek maar een van de vier liften het te doen en wurmde iedereen zich met koffers en al hun zooi op de enige roltrap die daar eigenlijk niet voor was bedoeld. In de vertrekhal was het megadruk en stonden overal rijen waarvan niet duidelijk was waar naartoe. Na enig gedoe bleek dat we eerst moesten inchecken bij een van de twee! palen. Ons geduld werd opnieuw zwaar op de proef gesteld. Ook bij de bagage drop-off stond een rij, en vervolgens bij de douane. Hoewel wij van tevoren dachten ruim op tijd te zijn hadden we opeens nog maar een klein uurtje over.

Gelukkig verliep de vlucht naar Nederland voorspoedig, was het helder boven de Alpen en heb ik genoten van de bergen. Op Schiphol hebben we nog geluncht en onderweg naar huis meteen Snoes en Plien opgehaald.

Hoewel niet fit was het een fijne vakantie. Cruisen smaakt nog steeds naar meer!

Rini

Gezien de berichtgeving over Italië. Volgende keer cruisen met een Italiaanse maatschappij? Kan je wennen aan chaos. Na verloop van tijd gaat dat prettig aanvoelen.(...)

Kakel

Waar ik ben, ontstaat vanzelf chaos. Zou ik me thuis voelen in Italië denk je? (-:
Vermakelijk om te lezen, dat wel!