vanstoop.reismee.nl

We zijn er! 2.0

In het holst van de nacht en in de stromende regen vertrokken wij naar Schiphol. Even was er nog paniek omdat Snoes besloot er in het pikkedonker tussenuit te knijpen, maar gelukkig was ze vrij snel weer binnen.bNadat we onze auto op een mooi plekje op P1 hadden geparkeerd liepen we naar vertrekhal 3 alwaar we de koffers dropten. Vervolgens wandelden we naar pier D, weer helemaal aan de andere kant van de luchthaven. Onderweg zagen we een lange rij waarvan in eerste instantie niet duidelijk was waar die naar toe ging. Enigzins tot onze schrik bleek het de security check voor pier D te zijn... 's Morgens vroeg om half zes al in een megalange rij, wie bedenkt dat? Eenmaal de eerste wachtruimte voorbij bleek het in de volgende ruimte net de Efteling, zigzaggende wachtrijen waar we niet blij van werden. Na een klein half uur waren we eindelijk aan de beurt en was meteen duidelijk waarom het zo lang duurde. Onze handbagage werd uitgebreid onderzocht, bijna alles moest eruit, en dat werd dus een rotzooitje, en ergens daar is ook onze tandpasta achtergebleven vrees ik. Eindelijk klaar om te gaan ontbijten stond op de infoborden dat we ons al naar de gate moesten begeven. Dus niks, nada, nie rustig ontbijten, met een bakje koffie/thee, en al helemaal geen nieuwe parfum/after-shave uitzoeken maar doorlopen willen we op tijd bij D68 zijn, natuurlijk ook weer helemaal op het einde van de pier.

Op af en toe een hobbelige weg na verliep de vlucht verder voorspoedig, we landden precies om 11.00 uur plaatselijke tijd op Madeira. Onze koffers kwamen godzijdank ook redelijk snel en vervolgens gingen we op zoek naar de Meet en Greet voor onze huurauto. Niemand bleek van een Meet en Greet te weten, maar gelukkig zagen we wel een man met een bordje Atlantic Rent a Car. Hij bracht ons met nog verschillende anderen met een busje naar het kantoor een stukje verderop. We hebben nu een mooie witte Renault Clio diesel. Hij rijdt als een trein en dat is maar goed ook want ze houden hier ook weer van steile wegen, ik een stuk minder.

Met onze Tomtom was het hotel snel gevonden, en het inchecken verliep ook zonder problemen. Het personeel was super aardig. We hebben een mooie kamer met ruim zeezicht, niet voor betaald deze keer, wel gekregen! Verder ziet alles er ook piekobello uit. Toen de koffers werden gebracht hebben we meteen ons zomerkloffie aangeschoten want het was lekker warm. Daarna hebben in een klein winkeltje wat typisch Madeirese brood, beleg en fruit (lees bananas) gekocht en dit opgegeten op een mooi plekje aan de zee. R. is daarna wezen wandelen, ik heb op bed gelegen. Aan het einde van de middag hebben we nog even in de zon aan het zwembad gelegen, we zijn alletwee nogal moe wegens slaapgebrek.

Het eten bleek een feestje, het is buffet maar ziet er echt zo ontzettend goed uit dat mijn voornemen om niet teveel te nemen compleet is mislukt. Het is echt heel uitgebreid, prachtig opgediend en niet minder belangrijk, ook heel lekker. We mochten pas laat aan tafel, 20.30 (21.30 Nederlandse tijd) en dat vind ik veel te laat dus hebben we dat als echt Hollanders kunnen verzetten naar 18.30 uur.

Daarna zijn we gaan slapen, beetje vroeg, maar we waren allebei zo ontzettend moe. Morgen weer een dag. Iedereen Zalig Pasen trouwens!

ans

Fijn dat het allemaal naar wens is, laat je lekker verwennen en die kilo s gaan er wel weer af!
fijne pasen!

Petra

Klinkt goed allemaal. Het is jullie ook van harte gegund. Het mag ook wel eens goed gaan. Veel plezier.

Kakel

Balen dat het geplande ontbijt niet doorging maar de kamer met zeezicht in het hotel maakt dat meteen weer goed. Voortaan lekker om 18.30 uur aanschuiven. Dan verteer je meer voordat je in bed stapt (-: De zon schijnt, morgen en overmorgen ook. Fijne dagen ?

anja

Hé Stoopjes. Al onderweg dus. Hartstikke fijn dat alle eerste indrukken goed zijn. Geniet van je wel verdiende vakantie en even helemaal weg van alledag. Die kilootjes kun je je permitteren , dus gewoon lekker ongedwongen genieten van alle (paas) zalligheden. groetjes Anja