vanstoop.reismee.nl

Op zoek naar Ronaldo

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan, ik althans. Ron is wezen zwemmen en sporten. Ik heb wat op onze kamer gerommeld en geluierd. Vanmiddag zijn we naar Funchal gereden, dat is ongeveer een kwartiertje hier vandaan. Nadat we onze auto in de parkeergarage hadden gezet belandden we meteen in een kleurrijk kunstenaarswijkje. Heel veel deuren en soms ook muren waren beschilderd met allerlei soorten afbeeldingen. In de smalle straatjes waren ook de nodige restaurantjes en op een mooi terras met zeezicht hebben we geluncht. Daarna zijn we naar de markthallen Mercado dos Lavradores gewandeld. Veel tropisch fruit wat een mooi plaatje gaf maar de marktlui waren helaas wel enigszins opdringerig. Er waren wel wat bloemen met verkoopsters in klederdracht maar de echte bloemenmarkt is pas vrijdag.

Als laatste wilden we nog graag het lelijke standbeeld van Ronaldo gaan bekijken. Het zou ergens bij de haven staan maar dat bleek nog een stevige wandeling. Eenmaal het standbeeld gevonden bleek het niet het lelijke standbeeld waar enkele weken geleden nog zo'n ophef over was. Na enige verwarring en discussie kwamen we tot de ontdekking dat het lelijke borstbeeld op het vliegveld staat. Dit beeld bij de haven viel allerzins mee. Dus toch maar op de foto met deze Ronaldo. Het was best druk in Funchal waarschijnlijk mede veroorzaakt door het feit dat er een cruiseschip van de Holland Amerika Lijn lag.

We zijn trouwens allebei verbaasd dat we vandaag weer allemaal andere delen van Funchal hebben gezien terwijl we tijdens ons vorige bezoek aan deze stad hier toch een hele dag hebben rondgehangen.

Weer in ons hotel zijn we eerst weer in het zwembad gedoken want het is opnieuw lekker warm en zonnig vandaag. Daarna lekker uitrusten op een ligbedje in de zon. Vanavond hebben we voetbal op de hotelkamer gekeken. Opnieuw was Ronaldo in beeld, dit maal in het echt.

Petra

Ik ben benieuwd naar jullie foto's. Het klinkt goed allemaal. Nog een fijne dag.

Ans

Jaloers op de temperatuur, hier is het echt koud.
Geniet er dus nog maar van, fijne dag!

Kakel

Ik ben er nog niet over uit of ik liever het standbeeld van Ronaldo of in het echt (op tv dan) zie. Alhoewel een paar dagen op Madeira verblijven ... (-:
De kleurige kunstenaarswijk klinkt leuk en ik ben ook nieuwsgierig naar de foto's van de markthallen.
Veel plezier nog!

Wessel

Haha ja dat borstbeeld lijkt echt nergens op :D. Ga je die op vliegveld ook nog bekijken?