vanstoop.reismee.nl

We zijn er! 3.0

Vanochtend hebben we samen met onze poezenoppas warme broodjes gegeten en daarna de laatste spulletjes in de koffers gepakt. Het ritje naar Eindhoven was kort, het zoeken naar een plaatsje in de parkeergarage duurde lang. Ik denk echt dat we het allerlaatste plaatsje hadden want het was helemaal vol. Vervolgens hebben we onze koffer achtergelaten bij het drop-off punt en zijn we rechtstreeks door de douane gegaan, er stond gelukkig geen rij. Toch zagen ze het flesje water wat per ongeluk nog in onze rugzak zat over het hoofd. Zelfs toen ik die rugzak moest openen omdat er ook nog een E-reader inzat. Het kans dus wel, stiekem water meesmokkelen!

Daarna mochten we al snel aan boord, we moesten zelfs haasten want de gezagvoerder wilde nog voor het onweer vertrekken (dat er later voor zorgde dat de aankomsthal helemaal onder water liep). Dat noodweer zorgde er ook voor dat de weg naar Mallorca behoorlijk hobbelig werd. We hebben bijna de hele vlucht onze riemen vast gehad. Daarbij leek het vliegtuig wel een kippenhok, wat een gekakel! De roedel Duitsers die twee rijen voor ons zaten bouwden hun eigen feestje en hadden echt lak aan hun medepassagiers maar zelfs zij werden qua decibellen regelmatig overtroffen door een van de vele baby's en peuters die een gooi deden naar het wereldrecord brullen en krijsen, inclusief die recht achter mij. Man o man wat was ik blij dat Mallorca maar 2 uur vliegen is...

In Mallorca bleek het gelukkig niet zo warm als thuis, echt waar, het is zo'n graad of 24 met af en toe een windje. Het vliegveld van Palma is enorm groot en ik denk dat wij minstens een kilometer hebben moeten lopen voordat we bij onze koffers waren. Gelukkig lagen deze al op de lopende band toen we arriveerden, dat scheelde weer stress. Bij Hertz hebben we onze auto opgehaald, een bijna nieuwe steenrode Seat Ibiza. Zonder problemen zijn we naar ons hotel gereden dat op een landgoed in de middle of nowhere ligt. De weg ernaar toe werd in ieder geval steeds beroerder met links en rechts af en toe een verloren schaap. We hebben een ruime kamer op de eerste verdieping met aparte keuken en een balcon met uitzicht op de heuvels. Het is er schoon en rustig. Op de achtergrond fluiten de mussen en mekkeren de vele schapen.

Daarna zijn we wat boodschappen wezen doen (lees bier en water kopen) bij een kleine winkel bij een benzinestation, en toen we eenmaal thuis waren zijn we weer terug geweest omdat we de 6 flessen water in de winkel hadden laten staan. Lekker slim... Gelukkig had de verkoopster het al apart gezet met een briefje erop. Als laatste zijn we wezen eten in het restaurant en dat was echt super lekker. We aten lam van eigen landgoed, (die we 's middags nog hadden zien lopen?) Maar niet over nadenken... Zo meteen lekker slapen met het geluid van de mekkerende schapen op de achtergrond.

Rini

Goed dat je net voor de overstroming weg was.En al dat hysterisch volk in het vliegtuig. Ook daarom zie ik op tegen vliegen.

Wat ik me afvraag; Had je niet gezien dat er al een stuk uit dat lam was gehaald? Anders had je kunnen weten wat je 's avonds te eten zou krijgen.

Amber

Ik zou daar niet zo gelukkig mee zijn dat je water kunt meesmokkelen... Want dus ook ontploffingsvloeistof :0

Amber

En toch wel erg aardig van die Spanjaarden dat ze jullie water apart hadden gezet! Ik denk dat ze weten dat je Enrique leuk vindt... Dat doet het altijd goed bij Spanjaarden.

Petra

Gelukkig dat het op Mallorca minder warm is. Hier vallen de mussen van het dak en het is erg benauwd.
Ik kan mezelf voorstellen dat je blij was uit het vliegtuig te kunnen met al dat gekakel. Geniet van jullie vakantie. Er is genoeg te zien op Mallorca. Buanas noches.

Anja

Ondanks de rumoerige start dan nu maar eens heerlijk gaan genieten van jullie vakantie. Veel mooie foto's maken en doorsturen dan doen wij misschien weer nieuwe ideeën op.

Sylvia

Lekker genieten jullie!