vanstoop.reismee.nl

Pijlstaartroggen knuffelen en snorkelen bij een koraalrif

Vanochtend om 7.00 uur ging de Carnival Valor voor anker voor Grand Cayman Island, onze eerste haven. Tot onze verrassing zag de lucht grijs en het regende een beetje. Maar eigenlijk was er niemand die dat erg vond, want de temperatuur was wel goed en nu eens niet te heet. We ontbeten vroeg om op tijd bij de tenderbootjes - die ons naar de wal brachten - te zijn omdat we een excursie hadden geboekt. We gingen vandaag zwemmen met pijlstaartroggen bij de Stingray City Bar en snorkelen bij het Coral Reef. Met de bus werden we naar de boot gebracht en daar legden drie medewerkers uitgebreid uit hoe een en ander in zijn werk ging. We kregen een zwemvest, twee flippers en een duikbril met snorkel. Stingray City is een zandbank zo'n 20 minuten varen vanaf de wal waar heel veel tamme pijlstaartroggen zwemmen. Daar aangekomen gingen we in het water, dat heerlijk van temperatuur en erg helderblauw was. R. vond die grote roggen die steeds langs je zwemmen eigenlijk best eng terwijl ik, K. , twee keer een rog in mijn armen heb gehouden, heel stoer ;-P.

Daarna gingen we weer op de boot en voeren we naar het Coral Reef. Zwemvest een beetje opblazen (niet te veel anders drijf alleen maar op je rug), flippers aan en duikbril op en daarna vanaf de boot in het water springen, best spannend allemaal. In het begin was het voor iedereen even wennen om zijn/haar duikbril goed te krijgen zonder dat ie vol water liep en ook zwemmen met flippers vereist enige oefening, maar de medewerkers van Carnival waren heel behulpzaam en kwamen meteen naar je toe als ze zagen dat je aan het klungelen was, zoals wij. Het snorkelen was echt heel mooi, er zwommen vissen in allerlei kleuren en in allerlei formaten en op de bodem groeide ook nog van alles. Je kon er niet staan, maar je moest wel opletten dat je niet tegen een koraal of iets dergelijks aanzwom. De tijd vloog om en het was weer snel tijd om terug te gaan. Wij vonden het allemaal een erg leuke en bijzondere excursie.

Rini

Ja, dat is iets anders als een Hollandse nieuwe in je hand.
Waar zijn de foto's?
Hebben jullie ook een stukje koraal afgebroken voor in het aquarium?
Als je goed naar het gezicht van zo'n rog kijkt zijn ze best lief. Er zijn veel mensen die er enger uit zien.

ans

Goed idee om IETS te doen op de Cayman eilanden he .
En het klinkt geweldig hadden wij ook moeten doen!

anja

Hé karin,en de stoopjes, een mooie beleving in de onderwater wereld hé? Wij hebben dit ook al eens gedaan en je waant je in een tropisch aquarium............
....Wij hebben hier ook onder water wereld,maar dan op een andere manier,gr anja