vanstoop.reismee.nl

Alcudia

Toen we vanochtend wakker werden scheen de zon al onze kamer binnen dus we besloten er vandaag een stranddag van te maken. Beetje luieren en relaxen na die toch weer lange dag van gisteren want ik ben eerlijk gezegd nog steeds best moe. Welk strand was nog even de vraag want het zou in de loop van de middag her en der bewolkt worden. Uiteindelijk kozen we voor het dichtsbijzijnste strand namelijk dat van de baai van Alcudia zo'n 20 minuten rijden bij ons vandaan.

Na een goed ontbijt buiten op het terras verzamelden we onze spullen en vertrokken richting het noorden. Zonder Tom Tom want zo spannend is het hier allemaal niet. Eenmaal in Alcudia was het toch even zoeken, waar was het strand? Nergens bordjes met 'playa' of iets wat er op leek dus kozen we richting 'port'. Want port = haven = zee dus vast ook wel ergens strand. Een goede parkeerplek was snel gevonden dus togen wij met onze strandtas richting de haven, inderdaad een heeel grote langgerekte haven, maar geen strand... Lang leve Google Maps, daarop zagen we dat the beach nog een flink eind lopen was. Dus weer terug in de auto en nu echt richting het strand.

We vonden zowaar weer snel een parkeerplaats zowat op het strand en vroegen ons af of dit niet te mooi was om waar te zijn. Verboden te parkeren? Een privéstrand? Naaktstrand? Straks een dikke vet bon achter de ruitenwisser? Niets van dat alles, een mooi bijna wit fijnkorrelig zandstrand met een azuurblauwe zee en ook nog eens heerlijk rustig. Het overtrof echt onze verwachtingen. Wat een mooie baai is die van Alcudia! In dat kleine paradijsje hebben we zo'n uurtje of drie gelegen en zijn toen gaan lunchen (een erg late lunch, het was bijna 14.30 uur :-)) in een mooie strandtent met beachmuziek op de achtergrond, wat een feestje. Omdat het ondertussen toch wat bewolkt was hebben we daarna een heel lange wandeling gemaakt, heen over de boulevard, terug langs de vloedlijn met de voetjes in het water.

Onderweg naar huis wilden we nog even shoppen in een groot winkelcentrum langs de hoofdweg maar op de een of andere manier was die opeens weg?!? Dus dan maar terug naar het hotel waar de schapen ondertussen tussen de auto's doorliepen. Er lopen hier echt overal schapen, blijkbaar ontsnappen die steeds op zoek naar vers groen gras.

Helaas geen foto's van vandaag want ik was mijn fototoestel vergeten. Echt wel even balen. Gelukkig toch wat plaatjes kunnen schieten met onze smartphones.

Mirjam Kakelbont

Zonder Tom Tom is wel veel spannender, ook al denk je dat alle wegen naar het strand leiden.
Gek dat iets zo mooi is dat je twijfelt of er iets achter steekt. Zee-egels (woordspeling) of een naaktstrand. Haha, was het winkelcentrum weg. Ach, alle souvenirs hebben jullie al gekocht (-:
Veel plezier nog ♥

Rini

Wat is er mis met een naaktstrand? Wordt je tenminste overal bruin. Anders blijf je die bandjes zien.