vanstoop.reismee.nl

Cap de Formentor

Vandaag gingen we naar Cap Formentor, een langerrekt schiereiland aan de noordoost kant van Mallorca. Eerst richting Polenca zodat we weer een ander stukje Mallorca zagen en meteen daarna reden we het schiereiland op. We gingen al vrij snel omhoog en dat gaf meteen een prachtig uitzicht over de baai van Polenca. De weg slingerde verder tussen de rotsen en het was best oppassen want ook hier fietsten veel wielrenners. Ergens halverwege was er een groot viewpoint waar het retedruk was. Een verkeersregelaar deed een poging wat orde te scheppen op het te kleine parkeerterrein, met overigens nauwelijks resultaat. Er reden grote toerbussen af en aan en ik heb met mijn billen zitten knijpen voordat ook wij een plaatsje voor onze auto hadden bemachtigd. Maar het loonde zeer de moeite, het uitzicht was werkelijk spectaculair, hoge rotsen en kliffen met daaronder een azuurblauwe zee, en om het plaatjes helemaal af te maken hier en daar een zeilbootje. Het kon zo op een ansichtkaart. We hebben het hele wandelpad gelopen en heel veel foto's gemaakt.

Daarna gingen we verder maar helaas konden we nergens meer stilstaan want de schamele parkeerplaatsjes waren steeds overvol. Dan maar door naar het eindpunt met de vuurtoren, zo'n 15 km verderop. Toen we er bijna waren stonden we opeens in de file, je verzint het niet. Links van de weg hadden sommige ongeduldige idioten hun auto geparkeerd wat resulteerden in het feit dat er nog maar één rijbaan beschikbaar was terwijl er ook nog verkeer weer naar beneden moest. Kortom: de chaos was compleet. Echt heel fijn om op een smalle stijgende weg muurvast in de file te staan. Op de een of andere manier gingen we na een poos toch weer langzaam rijden en zaten de autospiegels ook nog steeds op hun plek. Pfff. Hier zagen we voor het eerst hoe druk het op Mallorca is, ik werd er niet blij van. Uiteindelijk zijn we wel helemaal op de top bij de vuurtoren gekomen maar de lol was er wel een beetje af en eigenlijk was het uitzicht hier niet eens zo bijzonder.

Na een kleine lunch zijn we weer naar beneden gereden en gestopt bij Platja de Formentor, volgens de boekjes een prachtig strand dus daar wilden we graag gaan zwemmen. Deze Platja is ook echt weer een plaatje, idylisch, tropisch, romantisch, noem het maar op, maar helaas voor ons te druk. We moesten handdoek aan handdoek liggen en daar hadden we helemaal geen zin in en daarom besloten we weer naar het strand van gisteren te gaan. Gelukkig was het daar nog steeds rustig en ook prachtig. Vandaag ben ik een heel eind de zee in geweest en heb een lekker stuk gezwommen. De bonus van vandaag was dat we een gratis parasol kregen van een duits stelletje wiens vakantie erop zat en dat ding dus toch niet mee in het vliegtuig konden nemen. Wij waren er blij mee want het was best heel warm in de zon.

Na zo'n kleine drie uur zijn we via de toeristische route (lees verkeerd gereden want Tom Tom lag achter in de kofferbak) naar huis gereden. Nou ja, hebben we weer een ander stuk van Mallorca gezien :-). Het was weer een mooie dag.

Petra

Fijn te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. En zo te lezen hebben jullie het perfecte appartement op de perfecte plaats. Geniet nog maar even.

Anja

Jullie hebben elke dag een ander avontuur. Dat houdt het spannend. En uiteindelijk kom je dan toch weer tot rust in het home alone hotel in de bergen. Een goede keuze volgens mij.

Mirjam Kakelbont

Mallorca is heel populair bij wielrenners! Fred Rompelberg heeft daar een hotel en speciale arrangementen voor waar ik je verder niet mee lastig zal vallen.
Wat hebben jullie al veel gezien! Cap de Formentor klinkt adembenemend. Jammer dat het op sommige stukken zo toeristisch is dat de lol er een beetje af is. Maar jullie hebben wel genoten op jullie privéstrand. Met parasol (-:
Lieve groet ♥