vanstoop.reismee.nl

Markt in Inca

Ik wilde nog graag naar een markt en toevallig was er vandaag eentje in Inca, een stad hier vlakbij. In Inca waren we snel, een parkeerplaats vinden kostten wat meer tijd. Het was overal weer irritant druk en de parkeergarage vol maar gelukkig vonden we nog een plekje op een hotseknots braakliggend veld tussen een aantal armoedige flats (je zou er maar wonen, het zag er echt niet uit). De markt in Inca bleek loeigroot, iedere straatje stond vol met kraampjes met van alles en nog wat. Zo ook een kraam met kooien met daarin allerlei gevogelte, kippen met kuikentjes, eenden met kuikentjes, duiven in allerlei soorten en maten en zelfs kwartels. Het was apart om te zien maar tegelijkertijd werd ik er ook een beetje naar van, die beestjes in veel te kleine kooien. Het deed me denken aan de middeleeuwen.

We hebben een poos door Inca gesjokt, en ik heb weer een mooi zomerjurkje gescoord. O ja, en nog de Santa Maria kerk inclusief museum bezocht. Met een tas vol fruit als zijnde onze lunch zijn we vervolgens naar het strand vertrokken. R. was vandaag niet zo fit dus hadden we al besloten om er weer een lange luie stranddag van te maken. Het idee om iedere dag naar een ander klein idylische strandje te gaan is sinds gisteren overboord, waarschijnlijk toch te druk, dus zijn we weer gewoon naar ons eigen paradijselijke rustige strand gegaan. Daar hebben we de hele middag gelegen, het was onbewolkt, zo'n graad of 24 en een verkoelend briesje van zee zorgden dat het erg aangenaam was. Omdat het onze laatste dag aan het strand was hebben we onze parasol aan een ander stelletje geschonken, ze waren er net als wij een paar dagen geleden erg blij mee. Het is een soort van doorgeefparasol geworden :-).

Vandaag zijn we een keertje niet in het restaurant van het hotel wezen eten maar in een strandtent, ter afsluiting van onze vakantie. Zo meteen weer lekker slapen met het geluid van blatende schapen op de achtergrond (die beesten mekkeren echt de hele nacht door).

Petra

Jullie gaan het strand nog missen. Maar fijn om te lezen dat het leuk was op Mallorca. Nu nog een goede reis naar huis.

Rini

Al dat gevogelte in (te) kleine kooien doet mij ook aan de Vogeltjesmarkt in Antwerpen denken. Treurig om dat zo te zien.
Hoe zit dat met die parasol? Moet je die huren of kopen? Hoezo geef je die door? Zijn er te weinig? Geeft dat recht op een gereserveerde plek?
Je ziet, ik zit vol met vragen. Leg dat thuis even uit alstublieft.

Mirjam Kakelbont

Dieren in veel te kleine kooitjes...ik dacht dat dat alleen nog in Azië voorkwam.
Heerlijk, een privéstrand! Dat gaan jullie nog missen. Wat een giller met die parasol. Waar je een mens al niet blij mee kan maken.
Je kan je nieuwe zomerjurkje bij terugkomst in NL aantrekken, hoor!
Lieve groet