vanstoop.reismee.nl

Palermo in de zon

Graag had ik uit willen slapen maar toen ik vanmorgen één oog opendeed waren we al aan het binnenlopen en dat willen we nooit missen. Dus om kwart voor acht stonden wij in ons ondergoed al op het balkon. De kapitein heeft de AidaMar netjes achteruit ingeparkeerd naast de Norwegian Jade. We liggen mooi, zo goed als middenin Palermo, met op de achtergrond de heuvels/bergen.

Na een flink ontbijt zijn we Palermo gaan verkennen, in t-shirt en korte broek want de zon scheen en het was warm, ongeveer 23 graden. Na talloze taxichauffeurs, koetsjes, treintjes, toeristenbussen en weet ik wat al niet meer te hebben getrotseerd belandden we middenin het centrum. Jeetje wat een ontzettende chaos is dat verkeer hier, die Sicilianen rijden echt als gekken, een attractie op zich. Als het voetgangerslicht op groen springt stopt er niemand, het is blijkbaar de bedoeling dat je na een schietgebedje jezelf voor de auto’s gooit in de hoop dat je heelhuids de overkant bereikt.

Palermo is een stad met veel grote oude kerken en belangrijke gebouwen. Het meest indrukwekkend is de massale kathedraal van geel kalksteen, deze is echt enorm groot. Verder is Palermo ook best arm, veel van die mooie gebouwen zouden best een likje verf kunnen gebruiken en op iedere hoek van de straat zit wel een zwerver.

Toen we ’s avonds wegvaarden hebben we een hele poos achterop het dek zitten kijken. Palermo was echt prachtig verlicht (veel gekleurde lampjes) en eigenlijk vond ik het nog mooier dan Palma de Mallorca by night. Daarna zijn we even op bed gaan liggen voordat de show begon maar toen werden we opeens om 23.00 uur wakker, oeps. We hebben snel onze tandjes gepoetst en zijn verder gaan slapen.

Reacties

Reacties

Ans

Klinkt mooi, en lekker weer wat wil je nog meer?
Geniet er van !

Rini

Ik dacht er te laat aan anders had ik je het adres van mijn oom Ndrangheta gegeven. Had je lekker een kopje koffie kunnen gaan drinken. Die famiglia is heel gastvrij en heeft veel geld(...)

Petra

Jullie hebben kennis gemaakt met het Italiaanse verkeer. Je zult merken dat het in iedere stad er zo aan toe gaat.
Maar het heeft wel wat. Als ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk al weer terug uit Napels en Pompei.
Ben benieuwd wat jullie daarvan vonden.

anja

leuk verhaal Karin,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!