vanstoop.reismee.nl

Sierra de Tramuntana

Vanochtend was ik al vroeg wakker, maar ik had lekker geslapen. R. iets minder, die had ruzie gehad met zijn rol/kussen. Daarna hebben we lekker buiten op het terras ontbeten met weer een prachtig uitzicht op de omgeving.

Eigenlijk wilde we vandaag rustig aan doen en naar het strand, maar het was nogal bewolkt dus besloten we een toer door de bergen te gaan maken. De Sierra de Tramuntana is een beschermd natuurgebied dus we hadden er zin in. Eerst reden we richting Inca en vervolgens gingen we al snel met haarspeldbochten omhoog. De eerste stop was in Lluc waar een groot klooster is. Parkeren kostte 6 euro! maar goed dat was niet anders. In het klooster wordt een zwarte madonna bewaard die in 1229 door een herder is gevonden. Sindsdien komen er jaarlijks vele pelgrims. We hebben het hele klooster bekeken, inclusief de prachtige kapel. Achter het klooster lag ook nog een korte wandelroute met beelden ontworpen door onder andere Gaudi, ook deze route was de moeite waard.

Daarna zijn we verder gereden naar Port de Soller, een sfeervol vissersplaatsje in een idylische baai. Port de Soller is een heel leuke badplaats met nog echte vissersboten. Ondertussen was het strak blauw en hebben we heerlijk in de zon geluncht bij een van de vele restaurantjes aan de haven. Daarna zijn we verder over de boulevard en een stukje langs de zee gewandeld. We hebben nog even overwogen onze zwemspullen uit de auto te halen om op het strand te gaan liggen maar eigenlijk hadden we daar beiden geen zin in.

Onze route ging verder door de bergen naar Deia, een oud kunstenaarsdorpje. Het was er loeidruk met auto's en voor we het wisten waren we er al doorheen, zonder dat we een parkeerplek hadden gevonden. Beetje balen maar omdat er ook nog een ander bergdorp, Valdemossa op het programma stond zijn we daar naar toegereden. Daar was gelukkig meer parkeergelegenheid. Valdemossa is een leuk toeristenplaatsje met ook een klooster en een museum. Aangezien we een klooster per dag genoeg vonden hebben we dat overgeslagen. We hebben wat geshopt en ik ben nu een mooie nieuwe zomerjurk en oorbellen rijker! Blij mee. De souveniertjes voor de kinderen en de olifant voor oma is ook al binnen, dus met zakken vol keerden we terug naar de auto.

Na een prachtige toch door dit natuurgebied waren we rond half zes terug in ons hotel. Vanavond weer heerlijk gegeten op het terras van het restaurant, vooral de toetjes zijn super lekker. Het was een fijne dag. Zo meteen lekker slapen en morgen gezond weer op.

Amber

Klinkt weer heerlijk!

Rini

Gelukkig hebben jullie tot nu toe geen problemen gehad want dat hoort toch meestal wel bij jullie vakantie. Het is goed te lezen dat het allemaal lekker loopt. Houwe zo!

Sylvia

Mooie berichten!

Mirjam Kakelbont

Vreemd, van dit blog ontving ik geen melding in m'n Bloglovin. Gelukkig ben ik een doortastend type (proest) en keek op je rechter zijbalk of ik iets gemist had, en ja hoor (-:
Ik ben gek op kloosters, maar één per dag vind ik ook wel genoeg. Lijkt me heerlijk om door vissersplaatsjes, kunstenaarsdorpjes en idyllische baaien te wandelen. Ongemerkt hebben jullie toch wat kilometers gemaakt, dus dat toetjes 's avonds is snel verteerd.
Mooie dagen nog!
♥