vanstoop.reismee.nl

Palma de Mallorca

Vandaag was onze laatste dag in Mallorca maar omdat we pas om 16.10 vliegen hadden we mooi nog wat uren om de hoofdstad Palma de Mallorca en de kathedraal La Seu te bekijken. Het inpakken en uitchecken verliep zonder problemen dus rond een uur of half elf parkeerden wij onze auto in een gigagrote parkeergarage vlakbij de kathedraal. Het gebouw is qua omvang vergelijkbaar met de St. Jan in 's-Hertogenbosch maar hij lijkt echt veel groter, waarschijnlijk omdat hij van licht zandsteen is gebouwd en helemaal vrij staat en je hem dus al van grote afstand kunt bewonderen. Een mooie wandeling door het naastgelegen park bracht ons op het plein voor de kerk waar allerlei toeristische standjes waren zoals portret schilderen en ook een levend standbeeld. Het was even zoeken naar de ingang van de kathedraal want er stonden nergens bordjes maar uiteindelijk wees een lange rij ons de weg. Bij de kassa hing een groot bord met daarop wat allemaal verboden was zoals fotograferen, blote schouders, blote benen enz. en ik was nog even bang dat ik dan niet naar binnen zou mogen in mijn korte broek met hemdje maar blijkbaar lette niemand daar op. We hebben op ons gemakje de hele kathedraal rondgewandeld en het museum bekeken, ik hou van katholieke kerken met veel goud en versierselen. Gaudi heeft de kroonluchter ontworpen maar het mooiste vonden wij de vele glas in loodramen in allerlei prachtige motieven en kleuren.

Daarna hebben we door de oude binnenstad van Palma geslenterd, en nog wat gedronken op een sjiek (lees duur) terras. Daar kwam de mail van Transavia binnen met het bericht dat we één uur vertraging hadden maar wel gewoon op dezelfde tijd moesten inchecken. Een beetje balen maar niks aan te doen. Toen we moe waren van het gesjok zijn we richting vliegveld vertrokken. Op het parkeerterrein van Hertz werd onze Seat Ibiza meteen gecontroleerd door een medewerker, dit was nieuw voor ons, normaal lever je je sleutel in en hoor of zie je nooit meer iets. Vervolgens was het weer even zoeken waar we moesten inchecken, het vliegveld van Mallorca is echt heel groot, en aangekomen bij de balie van Transavia stond er echt een megalange rij. Bleek dat er twee vliegtuigen tegelijk moesten inchecken bij twee balies en dat schiet natuurlijk voor geen meter op. Vervolgens snel door de douane en nog wat shoppen maar eigenlijk waren we allebei moe en hebben we een tijd zitten suffen op een rustig bankje. Twee uur later dan gepland gingen we uiteindelijk dan toch de lucht in. Omdat het helder was heb ik weer een hele tijd door het raampje zitten turen, Mallorca en Menorca gezien, en later ook nog een de besneeuwde Alpen. Blijft prachtig om te zien. Gelukkig was het dit keer een rustige vlucht.

Mallorca is een fijn en schoon eiland met prachtige baaitjes en stranden en aardige mensen. We hadden er ondanks de drukte een heerlijke vakantie.

Rini

Wij zijn met de hop on-hop offbus door Palma gereden. Het is inderdaad best een mooie stad. En de kathedraal is prachtig om te zien.
Jammer dat je dan weer naar Nederland moet. Alhoewel je het op d'n duur wel allemaal gezien hebt.
Dan is het weer fijn om thuis te zijn.

Anja

Fijn dat jullie genoten hebben en ook weer heelhuids thuis zijn. Nog even lekker nagenieten.

Mirjam Kakelbont

De kathedraal lijkt me ook de moeite waard. Die toeristische stands zijn best leuk om langs te lopen. Je ziet dingen die je hier niet ziet en daar ga je toch voor weg.
Het zit er weer op. Jullie zijn alweer veilig thuis. Ondanks dat jullie niet helemaal fit waren, hebben jullie toch genoten. Fijn!
Je hebt het goede nieuws over Tom zeker al gehoord (-:
Dikke kus ♥