vanstoop.reismee.nl

Zonnige dag op zee

Vanochtend hebben we heerlijk lang uitgeslapen, ik hoop dat ik nu eindelijk bijgeslapen ben. Na het ontbijt is R. gaan sporten in de gym en heb ik op ons balkon een poos zitten lezen. Het is buiten ondertussen een stuk aangenamer doordat er warme wind waait. De zee is redelijk glad dus schommelen we weinig, het lijkt soms of we helemaal niet varen.

Vanmiddag na de lunch hebben we een rondje of twee drie over de hardloopbaan gewandeld en toen eindelijk! het zonnetje doorbrak zijn we op een ligbedje neergestreken. Daar hebben we tot een uur of vier gelegen. Het was een graad of 20 en in de zon was het echt heerlijk. Zo mag het wat mij betreft altijd blijven. We hebben de hele dag rondom de Griekse kust en eilanden gevaren, veelal rotsachtig.

Het was vanavond 'formal night' en daar hou ik van. Ik heb mijn ogen weer uitgekeken maar het mooist vond ik twee Indiase dames met van die echte Indiase jurken. Ook hebben de kapitein en alle andere hoge pieten zich voorgesteld, je kon er zelfs mee op de foto, het is maar wat je leuk vindt. We horen voornamelijk engels praten en dat bleek te kloppen. Van de ruim 2000 passagiers zijn er 650 Amerikanen, 450 Britten, iets van 50 Autraliers en 50 Nieuw-Zeelanders, ook nog 250 Duitsers, 40 Spanjaarden, 10 Italianen, 17 Belgen, Ieren, Noren, Chinezen en Japanners. Er zijn in totaal iets van 30 nationalitieten aan boord maar de rest ben ik vergeten. Wij zijn 2 van de 11 Nederlanders aan boord. De andere 9 hebben we nog niet gezien of gehoord, we vroegen ons al af of we de enige waren.

Vanavond zijn we naar de Franki Valli en de Eastcoastband geweest die wel heel mooi was. Daarna hebben we een tijd in het casino rondgehangen en in het centrum waar ook een leuke band speelden. Eindelijk energie genoeg voor een avondje uit in plaats van vroeg naar bed :-)

kliefje

Hoe minder Nederlanders, hoe beter. Kun je lekker ongegeneerd commentaar geven ;)

Rini

Formal night? Jullie hebben dus je meest sjieke outfitjes meegenomen. Je moet ervan houden. Ik vond het minder aantrekkelijk dus hielde wij het op casual.
Fijn dat warme weer joh. Is heel iets anders dan wat wij hier hebben.