vanstoop.reismee.nl

Een hoop stenen

Had ik toch gedacht dat ‘ ziek zijn' ook op vakantie was, het was helaas niet waar. Gistermiddag voelde ik me al niet lekker maar 's avonds en 's nachts voelde ik me helemaal beroerd. Ook R. was vandaag niet fit al had dat een andere oorzaak, de combinatie wijn, bier en raki op een avond is niet goed gevallen. Na lang treuzelen toch maar besloten om vandaag naar Knossos te gaan. Omdat we de weg eindelijk een beetje kennen besloot R. weer een ander toeristische route te nemen, en ik moet toegeven, het gaf mooie plaatjes. Maar opeens zaten we met onze auto midden in het oude centrum van Archanes met heel veel smalle en steilestraatjes met de hele bejaardensoos op keukenstoelen met tafel voor het huis, en kraampjes met groente en fruit. Echt, Griekser dan dit kan je het niet krijgen. We waren zo blij dat we de kleinste auto van het heelal hadden want anders had het echt niet gepast. Overigens is het een Hyundai Atos (met airco).

Eenmaal op de plaats van bestemming bleken meer mensen bedacht te hebben vandaag naar Knossos te gaan. Behalve in het vliegtuig heb ik de hele vakantie nog niet zoveel toeristen bij elkaar gezien, er stond een mega lange rij. Knossos is de grootste opgraving van Griekenland en ik had me van te voren goed ingelezen om er iets van te begrijpen. Groot was het inderdaad maar of het was te heet, te veel toeristen, te veel stenen of wij gewoon niet fit, wij hadden Knossos snel gezien, sorry W. De topattractie van vandaag bleken we al gehad te hebben in Archanes.

Traditiegetrouw aten we bij thuiskomst zoute soep en begon daarna het insmeerritueel. De rest van de middag stond er weer relaxen bij het zwembad op het programma waar het ook vandaag weer erg rustig was. Je hoort alleen het getjirp van de vele krekels, af en toe een haan die kraait of het gesnurk van de buurman die een stukje verder op zijn ligbed in slaap is gevallen. In het restaurant was het vanavond wel behoorlijk druk. We aten linzensoep of zoiets en varkensvlees in sinaasappelmarinade. En net als eergisteren kregen we een grote tros met druiven uit de wijngaard van de kokkin om mee te nemen. We hadden de vorige tros net op, ze waren echt heel lekker.

Reacties

Reacties

ans

Ik herken dit, knossos was erg druk en veel stenen!
De omgeving blijft mooi, gaan jullie ook nog naar spinalonga?

Wessel

Ik zei toch dat je niet al die dranken door elkaar moet drinken? :-P

Rini

Ik dacht even dat R. misschien de Kolos van Knossos na wilde doen maar ik heb het fout. De Kolos is van Rhodos. Dat kan natuurlijk alsnog. Je moet gewoon even naar Rhodos gaan.
Advies: Ga gewoon gezellig midden in de bejaardesoos zitten op een van de bankjes. Hoor je ook nog eens van die leuke oude verhalen.
Dan drink je zelf gemaakte Raki. Dan hoeft R. niet alles door elkaar te drinken om ziek te worden.

Is jullie de hoeveelheid Iconastasias al opgevallen langs de weg? Dat zijn die kleine kapelletjes die overal verspreid staan op plaatsen waar iemand overleden is. In Nederland beginnen ze nu ook te komen.
Als je ergens rijdt waar er veel staan dan weet je wat je moet doen.

K.

We waren wel van plan om naar Spinalonga te gaan maar ik denk dat het een te lange warme dag wordt dus waarschijnlijk gaat het niet door.
De kleine kapelletjes waren ons ook al opgevallen, hadden al zo'n idee dat dat het was. Heel apart.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!