vanstoop.reismee.nl

Op zoek naar Star Beach

Vandaag schrijf ik, A. dochter van K., en leukste persoon van de familie natuurlijk.

Na vanmorgen weer eens heerlijk te hebben uitgeslapen besloten we vandaag naar Chersonissos te gaan. We wilden ook wel eens zien waar de grote meute nou eigenlijk precies naar toe gaat. Daar aangekomen zijn we eerst door de stad gereden. Mijn hoofd draaide snel van links naar rechts en ik zag vanuit de auto met mijn kundige shop-oog al verschillende toekomstige aankopen hangen in de vele souvenirwinkeltjes. Het was opvallend rustig in de straten, waarschijnlijk lagen de meeste Chersinissosgangers nog hun roes uit te slapen. Papa dropte de auto ergens langs de kant van de weg en gretig begon ik met mijn zoektocht naar de aankoop van vandaag. Na een tijdje begon mijn vader dat hij nu toch wel eens op zoek wilde naar de boulevard en het bekende Star Beach. We liepen tussen de winkeltjes door naar beneden en vonden daar vooral veel terrasjes en hotels met kleine zonnebrandbesmeurde zwembaden en korte stukjes rotsenstrand. Dit kon het toch niet zijn? Hopeloze barmannen vroegen in het Nederlands met een Grieks accent of we toch alsjeblieft iets bij hem wilde komen drinken, maar mijn papa liep stug door. En na de boulevard-die-er-eigenlijk-niet-was en geen Star Beach liepen we weer naar boven richting de winkeltjes. Daar scoorde ik mijn nieuwe zonnebril, en mijn ouders nog wat leuke dingetjes voor W. en H., oma v. R. en voor thuis op de wc. Nog even wat boodschapjes gedaan en vervolgens liepen we roodbezweet en lichtelijk teleurgesteld (nog steeds geen Star Beach) terug naar de auto. Tijdens het rijden zagen we in de verte iets wat leek op een groot strand. Enthousiast maar nog steeds verhit parkeerde we de auto en zagen we daar eindelijk in de verre verte een bom aan parasollen en ligstoelen. Nog steeds niet breed, maar wel zonder rotsen en met heel veel mensen: Star Beach.

's Middags kippensoep en vervolgens weer gezwommen en gelezen. 's Avonds genoten van het Griekse eten. Deze keer onder andere een toetje wat leek op baklava. Het is iedere avond weer veel te veel en de ober stelde voor de salade mee te nemen anders moest hij het het weggooien en dat was ook zonde. En daarom staat deze nu in onze koelkast.

Shopscore van deze vakantie (tot nu toe): rieten zonnehoed uit Heraklion, Grieks aardewerken vaasje uit Knossos, enkelbandje met gekleurde belletjes uit Matala en vandaag een zwart met blauwe Ray-Ban zonnebril uit Chersonissos. Ik ben trots op mezelf.

Reacties

Reacties

Wessel

In het Nederlands? Grappig zeg, waarschijnlijk doen de meeste Nederlanders op Kreta het wakker-slapenpatroon precies andersom ;-).

Rini

Dat Grieks accent? Dat moet? Dat hoort bij deze omgeving. Veel van de mensen spreken gewoon goed Nederlands of zijn zelfs Nederlander. Wij hebben daar een plopper op Cyprus daar ooit op aangesproken. Dat was een Engelsman maar die sprak gebroken Engels omdat het zo hoorde. Toen hij in de gaten kreeg dat wij Nederlanders waren begon hij Queens-English te spreken. Dat vind ik geweldig. Ik moet dan altijd denken aan een televisieserie van vroeger: 'O, moeder wat is het heet'.
So Amber, meek 'r for de rest a nais holidee fon end bai not to môtsj becôse elles is toe duur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!