vanstoop.reismee.nl

Afscheid

Vandaag was onze laatste dag op Kreta. We besloten dat we nog een keer naar Heraklion wilde. Het is een mooie stad en we hadden nog lang niet alles gezien. We gingen naar een soort marktstraatje, smal met veel typisch Griekse kraampjes en winkeltjes, echt heel pittoresk. De Grieken kopen daar ook hun vlees en groente en bij de slager stonden verschillende kleine in zwart geklede Griekse oude vrouwtjes een beetje ruzie te maken over het beste stuk vlees. Daarna zijn we naar de kathedraal van Heraklion gegaan. Een heel mooie kerk met prachtige schilderingen. En ten slotte hebben we A. weer even losgelaten in de hippe shopstraat van Heraklion. Toen we het allemaal zat waren wist R. de kortste weg terug naar de auto. Tot we op een gegeven moment in een onguur wijkje belandden en er gelukkig een aardige man was die ons weer de goede kant opstuurde. Zo gaat het dus altijd…

Ook stond er nog een keertje strand op het programma. Gisteren hadden we vanaf de snelweg al een mooi zandstrand ontdekt, vlak naast het vliegveld. Gelukkig hadden we het snel gevonden. Zo maar een mooi zandstrand waar je de auto vlakbij kunt parkeren, niet druk en met gratis parasol en ligstoelen. Overigens waren wij een van de weinigen badgasten die niet Grieks waren. We hebben er heerlijk gezwommen en R. en ik vonden het zelfs een beetje op Curacao lijken. Omdat het strand zo ongeveer naast het vliegveld ligt kon je mooi vliegtuigen spotten, ze kwamen vaak heel laag over.

Vanavond hebben we stifado gegeten, typisch Grieks, maar het is eigenlijk gewoon hachée. De kok/ober/schoonmaker kwam nog gezellig raki bij ons drinken ter afscheid. Wat een vrolijk Frans is dat zeg! Hij praat Grieks, Duits, Engels en Nederlands, en hij is ongelooflijk gay! Vlak voor we gingen slapen kwamen we tot de ontdekking dat we vandaag vergeten zijn onze terugvlucht te bevestigen. Nou ja, het zal wel goed komen.

Rini

Weer naar huis? Da's balen. We hopen dat jullie een hele fijne vakantie hebben gehad daar. Ik denk van wel als ik de verhalen zo las. Petra heeft vanavond ook Stifado op. In Uden bij Grieks restaurant, De Sirenes. Daar kun je ook goed eten. Dus voor Stifado hoef je niet helemaal naar Griekenland. Morgen weer fricandel speciaal. Ook lekker.
Tot ziens in Nederland en bedankt voor de verhalen.