vanstoop.reismee.nl

De Grieken

Vanmorgen vroeg opgestaan om de laatste spullen in te pakken en vervolgens zijn we naar het vliegveld vertrokken. Voor de laatste keer reden we weer een beetje verkeerd maar och, dat is traditie geworden deze vakantie. Bij de parkeerplaats van het verhuurbedrijf waar wij onze auto in moesten leveren was natuurlijk niemand te bekennen. We hebben de sleutel maar aan iemand die er in de buurt in een hokje zat gegeven, het zal wel goed komen. Daarna ingecheckt en vervolgens door de paspoort controle. A. heeft nog geprobeerd om in haar handbagage een grote schaar mee te smokkelen maar dat ging niet door. Mijn beste keukenschaar ligt dus nu bij de douane van Heraklion! In de vertrekhal was het heel erg druk, overal wachtende mensen maar gelukkig vertrok ons vliegtuig op tijd.

De vliegreis verliep goed, het was een rustige vlucht en ik heb veel naar buiten kunnen kijken omdat het helder was tot halverwege Duitsland. DevliegtuigmaatschappijHamburg International is ons goed bevallen. Eenmaal op vliegveld Niederrhein waren onze koffers er ook vrij snel, alleen miste we wel een blauwe band die om de koffer zat. Thuis wachtten W. en H. in een schoon huis met zelfgebakken boterkoek en dat was lekker.

Samenvattend hadden we een heerlijk relaxte vakantie. Kreta is een fijn vakantie eiland, en de meeste Grieken zijn aardig, maar wat ons vooral is opgevallen, is dat die Grieken er zo'n zooitje van maken. Overal ligt zwerfafval, langs de weg, gewoon in de natuur en ook op het strand. Soms lijkt het wel een vuilnisbelt en dat is echt jammer. Verder zijn er volgens mij geen verkeersregels, in ieder geval houdt niemand zich eraan, het zijn meer richtlijnen die ernstig afwijken van de normale regels.Gelukkig heeft R. ons met stalen zenuwen heelhuids door Kreta geloosd.

Rini

R. Je bent een goed chauffeur! Als je op Kreta tijdens het verkeerd rijden nog zonder schade door kunt, is het goed gegaan. Meestal ontstaat er een "best wel gezellige" sfeer tijdens het verkeerd rijden. Hou dan het hoofd maar koel.
En dat met twee meiden in de auto.

Zie jullie in Nederland!

Gr. Rini