vanstoop.reismee.nl

De kosten van een cruisevakantie.

Natuurlijk wist ik wel dat een vakantie op een cruiseschip de nodige duiten kost. Niet alleen de cruise maar ook het vliegticket maakte van het totaalbedrag een aardig fortuin. Maar wat ik zelf eerlijk gezegd een beetje over het hoofd had gezien waren alle extra kosten die er nog bij kwamen. Het begon al meteen met het uitbreiden van de reisverzekering naar werelddekking en het ophogen van het maximaal verzekerde bedrag van de annuleringsverzekering. Vervolgens kwamen daar de nieuwe paspoorten (met veel te dure pasfoto) van de kinderen bij gevolgd door het ESTA-formulier voor ons vieren want anders mogen we misschien de V.S. niet eens in.

Toen ik dacht hetergste dan wel te hebben gehadbleek dat een vergissing want er moesten nog excursies worden geboekt, je wilt tenslotte ook wat zien als je zo ver van huis bent. De prijzen van de uitjes logen er niet om. Voor het bedrag voor een trip met ons vieren naar bijvoorbeeld de Mayatempels konden we met gemak een weekend naar Centerparcs, ook best tropisch eigenlijk. En straks aan boord moet er nog gedronken worden, want jammer genoeg zat dat niet bij de prijs inbegrepen.Voor het gemak vergeten we maar even de kosten van de nieuwe cocktailjurkjes met bijpassend schoentje voor de dames...

Voor de bloglezers hopen we dat we straks een goede internetverbinding hebben als we eenmaal aan boord van de Carnival Valor gaan.

Rini

Voor al dat geld had je misschien zelf ook een leuk bootje kunnen kopen.

Ondanks alle financiële verrassingen wensen we jullie een hele fijne en goede boottrip.
Misschien mag je een keer bij de kapitein aan tafel.