vanstoop.reismee.nl

Expeditie Robinson voor beginners

Toen we vanochtend wakker werden scheen het zonnetje weer en lagen we aan een steiger van het eiland Cozumel behorende bij Mexico. Ook de Norwegian Spirit lag voor de derde achtereenvolgende dag bij ons in de buurt en deze keer ook de Freedom of the Seas. Dit zijn twee andere grote cruiseschepen maar wij hebben natuurlijk de mooiste ;p. Eenmaal van boord moesten we eerst weer dirie keer min of meer verplicht op de foto, ik voel me zo langzamerhand een fotomodel. Aan wal was het meteen Mexico, in de winkeltjes verkochten ze sombrero's en tequila en de huizen en winkeltjes waren in vrolijke kleuren geschilderd. Wij hadden vandaag gekozen voor een all-inclusive strandexcursie naar Isla Pasion. Met een catamaram waarvan het personeel bestond uit kleine vrolijke Mexicaanse mannetjes voeren we naar het smalle eiland wat ten noorden van Cozumel ligt. Ik hou niet van opscheppen maar ik doe het toch want het was er werkelijk fantastisch, meer tropisch dan dit krijgen we het voorlopig niet ben ik bang. Het strand was breed en wit, het water blauwer dan blauw. Het eiland was verder bezaaid met palmbomenen andere tropische planten en af en toe zag je een leguaan, grote gele vlinders of lange dunne zwarte vogels. Bovendien was alles gratis dus dronken we bier, fruit- en rumpunch en aten we van het Mexicaanse buffet. Verder speelden we op de watertrampoline of andere opblaasbare waterdingen of peddelden in een kayak. Wat het niet te vergeten zo bijzonder maakte was dat op Isla Pasion maar een klein aantal toeristen wordt toegelaten wat ons het gevoel gaf dat we er maar met een handjevol mensen waren terwijl de faciliteiten toch al ruim bemeten waren. Het voelde als een onbewoond eiland maar volgens mij woonden er ook niemand.Veels te snel was het weer tijd om terug te gaan. Het wordt misschien een beetje eentonig maar het was weer een bijzondere dag.

Reacties

Reacties

Rini

Wat een jaloersmakend verhaal! Jullie hebben het echt goed. Hier had ik zeker bij willen zijn alhoewel ik meer zou gaan voor Mexicaanse vrouwtjes dan voor kleine Mexicaanse mannetjes.

Rini

Gelukkig hebben we de foto's nog.

ans

He fotomodel, ik snap dat je geniet, goed zo!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!