vanstoop.reismee.nl

Krokodillen en dan naar huis

De wekker ging vroeg vanmorgen want we moesten om 8.00 uur van boord. We hadden er allemaal geen rekening mee gehouden dat we dan weer Amerika in gingen en dus het hele circus van formulier invullen, vragen beantwoorden, vingerafdrukken en foto's maken opnieuw moest. Dit hebben we een dag of negen geleden ook al gehad dus ik vond het echt grote flauwekul, bovendien zijn we maar enkele uren in de V.S. omdat we vandaag ook nog naar huis vlogen. Om de tijd tot ons vliegtuig vertrok nuttig door te komen hadden we via Carnival een excursie naar de Everglades geboekt.

Eenmaal bij de Everglades moest er weer een laag Autan op tegen de mosquitos en kregen we knalrose oordoppen tegen de herrie voor we de typische Everglades airboat in mochten. Een guide met een vreselijk knauwerig Amerikaans accent vertelde het een en ander terwijl we door het moeras voeren. We dachten allemaal dat de alligators in bosjes door het water zwommen maar dat werd een beetje een teleurstelling, met moeite zagen we er twee. Daarna naar de alligatorshow die wel weer leuk was, deze gids vertelde leuk en deed heel spannende dingen met zijn krokodillen. Als laatste was er nog een soort van tour door de jungle, zoiets als in Burgers Bush zeg maar. Daar zagen we wel meerdere krokodillen maar dan in een kooi.

Vervolgens reden we naar het vliegveld en gingen inchecken. Tot onze verbazing moesten we op blote voeten door de detectiepoortjes, echt nog nooit meegemaakt, die Amerikanen beginnen echt door te slaan volgens mij. En dat terwijl wij verschillende vloeistoffen in onze handbagage hadden die niet in een plastic zakje zat (vergeten vanochtend vroeg) en dat zagen ze dan weer niet.

De vliegreis verliep voorspoedig, jammer genoeg is het niet gelukt om te slapen, het enige wat af en toe sliep was een been of een voet, de rest bleef wakker. In Düsseldorf was het even zoeken waar onze shuttlebus precies kwam maar slaapdronken - we zijn weer 21 uur wakker - waren we rond 10.00 uur 's ochtends veilig thuis.

Het was een heeeeeeeeeeeeel fijne en bijzondere vakantie!

Rini

Ik dacht dat jullie nog een dag langer weg bleven maar Nederland is weer jullie thuisbasis.
Hartelijk welkom thuis! Fijn dat alles goed is gegaan.
Bedankt voor het blog. Zo konden wij ook een beetje meegenieten.
Tot de volgende keer.

Rini