vanstoop.reismee.nl

Die stomme Noren

De Noren staken nog steeds en het lijkt er steeds meer op dat we helemaal niet naar Noorwegen gaan. Er is al een plan B namelijk twee dagen Kopenhagen, Aahrus (ligt ook ergensin Denemarken) en Warnemunde waar vandaan je eventueel naar Berlijn zou kunnen. Dit is dan nog wel ruim twee en half uur met de bus. Morgen krijgen we definitief te horen wat het wordt. Het reisbureau belde dat we ook nog mogen annuleren maar dan hebben we natuurlijk helemaal niets. Natuurlijk is varen op een cruiseschip ook een deel van de vakantiepret maar we hadden ons heel erg verheugd op varen tussen de fjorden. Dus eerlijk gezegd is de stemming hier vandaag nogal in mineur. Sowieso geeft de onzekerheid of het nou wel of niet doorgaat veel onrust.

De enigste die het positieve ervan inziet is A. Ze heeft snel een shoppinglist gemaakt voor de steden waar we eventueel naar toe gaan. Denemarken loopt net als Zweden nogal voorop wat betreft mode dus A. ziet het helemaal zitten. Bij ons gaat de knop waarschijnlijk ook nog wel om maar voor nu ben ik teleurgesteld en heel boos op al die stomme Noren.

Ans

En hoe is het op het bootje? En wat gaan jullie allemaal zien?
Geniet er maar van want je hebt gewoon vakantie!