vanstoop.reismee.nl

Toch naar Noorwegen!!!

Vanmorgen dachten we nog dat we naar Kopenhagen gingen en hadden ons daarbij neergelegd. We gingen het toch wel leuk hebben op the Brilliance of the Seas. Niemand ging er meer vanuit dat op korte termijn de stakingen zouden stoppen. Eenmaal aan boord vroeg R. voor de zekerheid of we echt naar Denemarken gingen en toen hoorden we het goede nieuws en waren echt superblij.

Vanochtend om 9.00 uur stond de taxi (in de vorm van zwager L.) voor de deur om ons naar het station in te brengen. Met meer bagage dan eigenlijk de bedoeling was, maar het paste precies in de auto. De trein naar Den Bosch was te laat en bovendien was het erg druk waardoor de trein naar Amsterdam precies voor onze neus vertrok. Gelukkig hadden we zeeën van tijd. Vanaf Amsterdam CS zagen we ons schip al liggen, het was alleen niet meteen duidelijk welk pad we moesten nemen maar het kwam goed. Eenmaal in de Passengers Terminal verliep het allemaal vlotjes en om 13.15 uur zaten we al aan ons eerste buffet in het Windjammer Café. Onze goede voornemens om tijdens deze cruise gezond te eten gingen meteen overboord want A. en ik belandden bij het Sweat Dreams buffet.

Precies om 16.30 uur vertrok the Brilliance of the Seas en dat gaf tot onze verbazing nogal wat bekijks. Veel mensen zwaaiden vanaf de kade, rondvaartboten en plezierjachten, dus zwaaiden wij beleefd terug. Het leek wel of we de oversteek naar Amerika gingen maken maar we zijn gewoon volgende week weer terug. Inmiddels hebben we al een deel van het schip verkend wat bijzonder veel lijkt op de Carnival Valor, het schip waar we vorig jaar mee hebben gecruist. Ook onze cabin is bijna identiek, behalve dat we nu een veel groter balkon hebben met als extra twee ligstoelen.

Vanavond hebben we een tijd op ons balkon in de zon gezeten terwijl we door het Noordzeekanaal vaarden. Daarna lekker gegeten en rustig aan gedaan want hoewel het vakantie is word je toch wel moe van zo'n dagje. Nu varen we midden op de Noordzee en wiebelen een beetje. R. en A. zijn eerst naar de Welcome show geweest en vervolgens naar de film. Ik niet, bij mij was de pijp meer dan leeg. Daarna zijn we allemaal gaan slapen op het wiegen van de golven. Maar het is weer leuk, echt heerlijk om op zo'n mooi groot schip te varen. Waren jullie ook maar allemaal hier!

Ans

Toch Noorwegen, super!

Rini

Wij hadden allemaal wel mee gewild maar jullie wilden dat niet betalen.

Peet en ik vinden het erg leuk dat het toch doorgaat en wensen jullie een hele fijne en rustige cruise.