vanstoop.reismee.nl

Wiebelige dag op zee

Vanochtend bleek het schip nog wat wiebeliger en A. werd misselijk wakker. Na wat eten en frisse lucht zakte het gelukkig snel. Onze eigen zeeman dacht aan de schuimkoppen te zien dat het windkracht 4 was maar volgens de gegevens bleek het windkracht 7. De kapitein vertelde dat de ruwe zee en het varen pal op de wind er voor zorgt dat we zo schommelen. Gelukkig blijken we allemaal zeebenen te hebben en heeft niemand van ons er verder last van behalve dan dat we soms wat dronken lijken.

Het ontbijt was erg uitgebreid en ook de lunch was weer heerlijk. Alleen zijn ze soms best streng, je komt geen restaurant of dining-room binnen zonder eerst je handen te hebben ontsmet. Er is echt van alles te doen aan boord. Echter R. en ik waren vanochtend een beetje lui en hebben een poosje in een windvrij hoekje in de zon gelegen. A. heeft eerst cupcakes en daarna sieraden gemaakt. Vanmiddag hebben A. en ik samen een nautic scrapbookding gemaakt. Het werd uitgelegd door een Mexicaanse die net zo snel Engels sprak als ze normaal Spaans spreekt. Kortom, het was niet te volgen en wij weten nog steeds niet wat het precies moet voorstellen maar het ziet er wel leuk uit x). Terwijl R. ging sporten en A. ging zwemmen heb ik nog even lekker genikst, heel relaxt.

De golven zijn echt heel hoog want ondertussen is het windkracht 9 en soms lijkt het wel of we in een achtbaan zitten. Als je die golven zo ziet snappen we zelf ook niet dat we niet flink zeeziek zijn. Ondanks dat het zo waaide was het vandaag toch best een zonnige dag.

Vanavond is het formal night dus wij zijn weer heel sjiek wezen eten. Na het eten gingen we op een staircase (verlichte wenteltrap) op de foto. Maar omdat het zo wiebelig was ging ik bijna plat tot grote hilariteit van iedereen die stond te kijken. Hopelijk worden de foto's leuk. Daarna zijn we met zijn allen naar een muziekshow geweest en hebben we nog wat gedronken in het centrum want het was er erg gezellig. Pas tegen 24.00 uur werd het schemerig. Toen we naar bed gingen was er zoveel gepiep en gekraak in onze cabin (door het gewiebel) dat het leek alsof we in the Black Pearl van Jack Sparrow lagen. Maar uiteindelijk sliepen we lekker.

Ans

Klinkt allemaal wel heel goed behalve die golven dan ,maar gelukkig hebben jullie er geen last van.
Wij hadden heel veel regen en kou dus ik ben wel een ietsepietsie jaloers.

Fam Leenders

Hallo,

We zijn jarloers op jullie, wij zouden meegaan met deze cruise, maar zijn door het reisburo gebeld dat het schip een andere route zou gaan varen dus hebben we na veel wikken en wegen besloten te annuleren, omdat het alternatief voor ons niet aantrekkelijk was.Erg zuur om te horen dat het schip alsnog naar Noorwegen kon uitvaren. Wij zullen niet de enige zijn die geannuleerd hebben erg jammer allemaal maar we wensen jullie heel veel plezier en zullen jullie reisverslag met veel plezier volgen.

anja

Fijn dat jullie zo genieten.
Golven zijn niet fijn ,maar geven jullie gelukkig geen chagarijn.
Hier hadden we vandaag gelukkig maar één bui (van 24 uur) dus dat viel reuze mee toch???

Rini

Niet bellen? Niet sms-en?
Hebben jullie geen Skype en Whatsapp? Je hebt toch internet?

Ondanks dat zijn we nu al benieuwd naar de foto's.
Er zullen inderdaad wel ' bewogen' foto's tussen zitten met al dat gewiebel.
Lag het aan jullie of kon die Mexicaanse gewoon geen fatsoenlijk Engels?
Ze had het misschien beter in het Nederlands kunnen proberen. Heb je dat niet gevraagd?
Dat zeg ik op vakantie weleens tegen een Duitser als ik die niet kan verstaan.

Wessel

Dat klinkt leuk! Hebben ze daar ook een 'your cruise director Goose here'?