vanstoop.reismee.nl

Alesund

Na een heerlijk rustige nacht keken we vanochtend naar buiten en was er opeens een heel ander plaatje te zien namelijk de stad Alesund. We lagen midden in het centrum aangemeerd. Omdat de weersvoorspellingen nogal beroerd waren besloten we om meteen ‘s ochtend Alesund te gaan bekijken. Het was nog droog maar gewapend met regenjasjes en paraplu in de tas vertrokken we. Als eerste gingen we de berg Aksla opwandelen om naar het Fjellstua viewpoint te gaan. Onderweg zagen we in een park een hele groep dames achter hun kinderwagen rennen en tussendoor allerlei oefeningen doen. Noorse zwangerschaps nagym? Het zag er in ieder geval behoorlijk bizar uit. De berg op was ongeveer 500 traptreden dus deden we het in etappes. Er waren onderweg veel bankjes en op een enkele na die al bezet was hebben we overal gezeten. Maar we hebben de top gehaald en het uitzicht was prachtig. Weer beneden hebben we A. een poos losgelaten in een shoppingcenter en kon ik uitrusten. Als laatste hebben we de binnenstad met de typische Jugendstil huizen bekeken. Gaande de ochtend werd het steeds mooier weer en kwam de zon zelfs tevoorschijn. De vesten zijn zo'n keer of twintig aan en uit geweest ;P. Gelukkig kreeg de Noorse weerman geen gelijk want we hebben geen regen gezien.

In de namiddag zijn R. en A. wezen sporten en zwemmen en deed ik lekker niks. Rond 17.00 uur hebben we weer een uurtje zon gepikt en van het wegvaren uit Alesund genoten. Het wordt waarschijnlijk afgezaagd maar het was wederom heel erg mooi om te zien. Enig minpuntje als je bij het binnen- of uitvaren buiten op het dek ligt/staat is de scheepshoorn. Ter begroeting c.q. afscheid toetert de kapitein met dat ding en het is zo'n rotherrie dat ik steeds bijna een hartverzakking krijg.

Vanavond zijn we met zijn drieën naar de Beatles Celebration show geweest. Alle bekenden nummers werden ten gehore gebracht en het was een waar feestje. Momenteel varen we weer op open zee met windkracht zes aan de zijkant van het schip wat betekent dat we opnieuw als zatte apen rondlopen. .

P.S. Voor de fotoliefhebber(s): boven deze blog zie je een heel grote foto van het Geirangerfjord en daar zullen je/jullie het voorlopig mee moeten doen.

anja

Erg goed van jou Karin dat je die hoge berg hebt kunnen beklimmen, en van het mooie uitzicht hebt genoten.
Wat betreft die noorse weerman:.........ik zou willen dat wij ook zo'n sufferd hadden. Vandaag weer helse buien.
Genieten jullie nog maar lekker op je bootje en de spraarzame uurtjes zon. en pik mee wat je mee kunt pikken.groetjes van ons allemaal.