vanstoop.reismee.nl

Molde en verhuisd

We hebben het de laatste paar dagen niet meer donker gezien buiten. De zon gaat pas rond middernacht onder en komt om ongeveer half vier weer op. Ik dacht dat het tussendoor wel schemerig zou zijn maar toen ik vannacht om twee uur wakker werd en naar buiten keek was het gewoon nog klaarlichte dag.

Vandaag waren we op het noordelijkste punt van onze reis, Molden. Het was weer zwaar bewolkt en er was regen voorspelt. We lagen wat verder uit het centrum en werden met een shuttlebus vervoerd. Bij de toeristeninfo hebben we een taxi geregeld en zijn naar Varden viewpoint gereden. Ik val in herhaling maar het uitzicht was natuurlijk weer heel mooi ondanks de grijze lucht. Je kon echt heel ver weg kijken. Daarna hebben we nog wat gewandeld en een cache gevonden. Molden is vanuit de verte een mooi stadje met witte, okergele en roodbruine huisjes tegen een heuvel. Maar het stadje zelf was niet zo bijzonder, we hadden het snel gezien.

Eenmaal terug op de Brilliance brak de lucht open en in een mum van tijd was het bijna strak blauw en warm. Het was opeens bikini-weer. We besloten om de middag op het zonnedek door te brengen waar het heerlijk vertoeven was. Op ons ligbedje hebben we lekker liggen dutten met een prachtig uitzicht op de fjorden. We zijn ons er erg van bewust dat dit weer een cadeautje was.

Omdat we gisteren nogal wat gedoe met een slecht werkend toilet hadden mochten we ter compensatie vandaag in het specialiteitenrestaurant gaan eten. Daar hebben we o.a. heerlijk malse biefstuk op. Maar het toilet bleef een probleem. Hij trok niet vacuum waardoor er het een en ander bleef drijven. Verschillende ‘plumbers' hebben zich erover gebogen maar toen vanavond weer de hele pot vol stond was ik er klaar mee. Dus we zijn verhuisd, een ruimere hut en een dek hoger! Het werd ons aangeboden, we hoefden er niet om te zeuren. Ze doen echt alles om het je naar de zin te maken.

Reacties

Reacties

ans

Ja hoor, nog luxer maak ons maar jaloers,
maar goed een verstopte toiletpot is ook geen pretje.
Op die blauwe lucht ben ik ook al jaloers want wij hebben hier echt alleen maar grijs en regen.
Geniet dus maar!

anja

zeg eens eerlijk.................wat heb je door die pot gespoeld voor een gratis upgrade ???

Rini

Ja, het is echt een nieuwe ervaring als het niet donker wordt. Ik heb het eens meegemaakt toen ik in Finland was. Je weet eigenlijk niet goed wat je ziet.
Nu heb ik dat wel meer. Reislustige familieleden als jullie zijn uiteraard meer gewend. Goed dat jullie zou genieten het is je gegund.
Nu kan ik natuurlijk van alles schrijven over dat toilet, of meer over de inhoud, maar goed.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!