vanstoop.reismee.nl

De vloek over onze vakanties

De hele zooi is weer ingepakt en morgenochtend vertrekken we richting vliegveld Rotterdam. Rond het middaguur vliegen we naar Biarritz om vervolgens met een huurauto naar Lourdes te rijden. Daar logeren we een week om in de Pyreneeën de mooie ‘Tour de France beelden’ in het echt te gaan bekijken. Na die week is het de bedoeling dat we een paar dagen gaan luieren op het strand van Biarritz.

Ook dit keer werd de vakantievoorpret weer wreed verstoord. We lijken er patent op te hebben. Niet omdat een van ons ziek werd (tenminste nog niet) of is er personeel dat gaan staken (kan eigenlijk ook nog steeds), maar Lourdes bleek de zondvloed over zich heen te krijgen. De hele boel inclusief de grot liep onder water zodat zelfs oma zich vertwijfeld afvroeg of er ‘daarboven’ nog wel iets was.

Ik wilde graag een hotel aan de rivier, nou dat heb ik geweten, in geval van overstroming zit je daar altijd fout. Blijkbaar leer ik het nooit want jaren geleden zaten R. en ik ook al eens op een idyllische camping aan de rivier toen deze overstroomde. Echt nooit meer doen dus. Na veel onduidelijkheid hebben we eindelijk de bevestiging ontvangen van het hotel waarnaar we zijn overgeboekt. Slaapzak en tentje kunnen gelukkig thuisblijven. De rivier is gezakt, iedereen heeft heel hard gebeden en gewerkt, dus Lourdes is weer te betreden zonder lieslaarzen. De weersvoorspellingen zijn prima en we hebben er zin in. Wie weet zet ik nog wat foto’s online. Maar mocht je ons heel erg missen dan zwaaien we wel een keertje voor een van de webcams in Lourdes http://nl.lourdes-france.org/tv-lourdes/ J