vanstoop.reismee.nl

In een Mercedes naar Lourdes

Ruim een kwartier voor op schema vertrokken we vanmorgen richting Rotterdam. Het vliegveld was snel gevonden en nadat R. een goed plaatsje had gevonden voor ons bolide, er vervolgens nog drie rondjes omheen had gelopen kon de vakantie beginnen. Vliegveld Rotterdam was nieuw voor ons maar niet groot, dus dat hadden we snel gezien. Ons vliegtuig vertrok netjes op tijd. Was het in Nederland nog zwaar bewolkt, hoe verder we naar het zuiden vlogen hoe helderder het werd. In Biarritz scheen de zon en was het 28 graden, precies zoals wij het graag hebben. Ook de koffers verschenen snel wat mij K. een hoop bagagebandstress scheelde. Onze huurauto bleek een luxe Mercedes B (180 CDi) en R. kon zijn geluk niet op. Zijn vakantie kan nu al niet meer stuk.

In Lourdes was het even zoeken naar het hotel want onze Vlaamse Tomtom mevrouw stuurde ons steeds eenrichtingswegen in. Maar gelukkig was ik een beetje bekend hier dus kwam het goed. We zitten vier hoog en kijken naar de tegenoverliggende hotels. Dat is dus effe iets anders dan een uitzicht op de Gave maar we doen het er maar mee. Het hotel is verder wel modern en schoon. We hebben een grote tv en airco, we missen alleen een minibar om R. zijn bier koud te houden.

Ook zijn we al even langs de grot en over de esplanade gewandeld. We zitten echt zo dichtbij. Overal zijn nog duidelijk de gevolgen van de overstroming te zien. De grote brug die met hout is opgelapt, stukken asfalt en muurtjes die zijn weggeslagen. Voordeel voor ons is dat de betaalde parkeerplaatsen tijdelijk gratis zijn, ieder nadeel heeft zijn voordeel. Helemaal uitgeblust lig ik nu in bed, A. zit in bad, en R. in zijn Mercedes. Zo meteen lekker slapen en morgen de Pyreneeën in.