vanstoop.reismee.nl

Surfbabe

Hoewel we niet razend enthousiast waren over de kwaliteit van de matrassen hebben we toch allemaal heerlijk geslapen. Vandaag ging er een lang gekoesterde wens van A. in vervulling, haar eerste golfsurfles. Wij gingen mee om te kijken. In een strak rood/zwart surfpak en een gele surfplank verscheen ze op het strand, het leek meteen al heel wat. Tezamen met nog acht andere wannebee-surfers werden haar de grondbeginselen bijgebracht, speciaal alleen voor A. ook nog in het Frengels. Wat de voorkant van de plank was, hoe je van zitten tot staan moest komen en dat je moest opletten dat je je buurman niet bewusteloos sloeg met je plank. Na 1,5 uur les deed ze het verrassend goed, ze kon zowaar op de plank komen staan (om er vervolgens weer achterover af te duikelen maar dat verklappen we even niet) en dat lukte lang niet iedereen. Een dikke man die totaal zijn evenwicht niet kon bewaren zorgde voor een vermakelijk schouwspel. Na nog een poosje op het strand te hebben vertoefd hielden R. en ik siësta. A. haalde nog warme crêpes en fruit voor ons en ging daarna naar een museum.

Voor het eten hebben we weer even gezwommen in ons zwembad. Het is een typisch Frans zwembad, kaal en dus weinig tropisch, wel mooi schoon. Op een idyllisch terras aten we vanavond echte paella die in een heel grote pan was gemaakt. Het smaakte voortreffelijk. Smet op dit leuke terras was dat A. een dode vogel tussen de planten zag…Daarna heb ik de eerste twee caches van deze vakantie gevonden (en ook nog drie niet). Aangezien we bijna naar huis gaan moest het er toch een keer van komen. Hoewel we min of meer per ongeluk in Biarritz zijn beland – het vliegveld was nu eenmaal daar – zijn we tot de conclusie gekomen dat het hier echt heel leuk is. Mooie kustlijn, fijn strand, leuk centrum en een gemêleerd rustig soort toeristen. We zouden het hier met gemak nog een paar dagen langer kunnen uithouden.