vanstoop.reismee.nl

Uitrusten op zee

Vannacht en vandaag hebben we steeds langs de Spaanse kust gevaren. Toen we vanochtend wakker werden was dat ergens ter hoogte van Alicante. We hebben redelijk tot goed geslapen alleen was het bed wat hard, dus hebben we dit aan onze eigen Filippijn gemeld. Hij zou voor poom??? zorgen. Duidelijk werd het pas toen we een extra schuimmatras op ons bed aantroffen (foam). Vanochtend hebben we het schip verkend, gewinkeld en is R. wezen sporten in de gym. De rest van de dag hebben we in de zon gelegen en geluierd. Halverwege de middag werd het heiig en ook wiebeliger, we deinen weer behoorlijk op de golven. Voor onze activiteiten maakte dat niet uit, we zijn gewoon doorgegaan met luieren en teveel eten.

De Norwegian Spirit ziet er ongeveer hetzelfde uit als de vorige cruiseschepen alleen is dit keer de inrichting mediterraans en is er natuurlijk overal kerstversiering. Ook zijn er weer twee zwembaden, verschillende whirlpools, een groot theater, kom je geen restaurant binnen alvorens je je handen hebt ontsmet, staan we alweer op de foto en is het bedienend personeel voornamelijk Aziatisch. Kortom, we voelen ons echt thuis

Tongue Out

Vanavond zijn we door de straat van Gibraltar gevaren. Ondanks dat het al donker was was de rots duidelijk te zien. Verder heel veel lichtjes zowel links als rechts van het schip. Voor degene die vroeger op school niet goed hebben opgelet: links ligt Marokkoen rechts Spanje. Hoewel het freestyle cruisen is was het vanavond toch een soort van formal night en liepen veel mensen in hun mooiste kloffie. Ter afsluiting van een relaxte dag zijn we naar de Broadway-show geweest met muziek van o.a. De Jerseyboys, Wicked en MamaMia. Na nog een taartje (alleen R., ik ben allang misselijk) duiken we zo meteen ons bed weer in.