vanstoop.reismee.nl

Lanzarote

Vandaag gingen we naar Arrecife. Alvorens we daar om 11.00 uur aanlegden vaarden we een heel stuk langs het eiland. Daardoor was mooi te zien wat Lanzarote zo bijzonder maakt, een vulkanisch landschap met alleen maar witte laagbouw. Cesar Manrique heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Lanzarote geen lelijk vakantieparadijs werd. We hadden eigenlijk geen plannen voor vandaag. Een aantal jaren geleden hebben we al een zomervakantie op Lanzarote doorgebracht en toen met een huurauto het eiland van voor tot achter verkend. We besloten met de shuttlebus naar het centrum te gaan. Daar hebben we bij een oud fort eindelijk een cache gevonden! Vervolgens zijn we langs de boulevard gewandeld tot het Grand Hotel (de enige torenflat op Lanzarote) en daar begon ook het strand. Aangezien de lucht weer blauw was hebben we ons op het strand geïnstalleerd. Er waren mensen aan het zwemmen, dat had ook wel gekund, maar wij hielden het bij pootje baden. Toen het heiig begon te worden hebben we een rondje door de binnenstad gewandeld, wat weinig spectaculair was. Bij een soort van binnenmeertje met allerlei kleine vissersbootjes hebben we op een terras de volgende pauze ingelast. Tegen een uur of vier hebben we de bus terug genomen.

Vanavond heb ik R. eindelijk zover gekregen dat we samen een fotosessie hebben ondergaan. De fotograaf was nogal een clown dus ik ben heel benieuwd wat ervan de foto’s is geworden. De show was mooi, vier zangers die een mooi repertoire brachten. De karaoke daarna wat minder. Ondertussen is het weer windkracht 6 en rol ik bijna uit mijn bed.