Malaga

Ook in Malaga arriveerden we terwijl het nog donker was en omdat het tegen een heuvel is gebouwd zag dat er weer mooi uit. We liggen nu aan een heuse cruiseterminal en met een shuttlebus werden we naar het centrum vervoerd. Omdat we in Madeira toch wel erg veel hadden gelopen besloten we nu de rode CitySightseeing bus te nemen. We zaten bovenop en helemaal vooraan en daardoor was goed te zien hoe brutaal je hier moet zijn in het verkeer. Ik blijf me er over verbazen. De eerste stop waar we uitstapten was het Castillo de Gibralfaro, een heel oud fort boven op een berg vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over Malaga. De volgende halte was de Basilica de Santa Maria de la Victoria. Een grote kerk met veel goud en kitsch. Vervolgens zijn we uitgestapt bij het geboortehuis van Picasso. Dat was op zich weinig spectaculair, bovendien was het vandaag gesloten maar het lag aan een gezellig groot plein waar we wat hebben gedronken. Onze laatste halte was bij de Malaga Cathedral. Hier hadden ze een bijzondere kerststal maar verder zijn we niet binnen geweest aangezien de entree 10 euro was en wij blijven natuurlijk wel echte Hollanders. Daarna hebben we nog wat gewandeld in de oude binnenstad waar we behoorlijk werden lastig gevallen door twee dames die ons palmtakjes wilden verkopen. Ze drentelden om ons heen en het was nogal verwarrend maar gelukkig zat uiteindelijk onze portemonnee nog op zijn plek. Vervolgens kwamen we langs de vesting Alcazaba met de ruïne van een Romeins theater. Richting de haven passeerden we min of meer toevallig het Paseo del Parque, een mooi park met veel sinaasappelbomen en andere tropische begroeiing. Net voor we aan boord stapten vonden we gelukkig ook nog een cache. Malaga is een mooie stad en meer dan de moeite waard, wel jammer dat de zon maar af en toe scheen. Om de dag goed af te sluiten was er vanavond een chocoladebuffet, echt te erg als je net besloten hebt minder te gaan eten.