vanstoop.reismee.nl

Zonnen op de MiddellandseZee

Onze gebeden zijn verhoord want onze laatste dag op zee was geheel zonnig. Vanuit ons bed hebben we de zon zien opkomen en gelukkig is ie de rest van de dag gebleven. Ook hadden we eindelijk een glad zeetje en daarom leek het zelfs alsof we niet vaarden. Zo goed als alle tijd op zee hebben we gewiebeld en daarom leek het aan de wal vaak nog of alles bewoog.

R. ging vanochtend eerst sporten en ik heb alvast wat vuile was in een koffer gemikt. Daarna zijn we op ons favoriete plekje neergestreken, achter op het helidek, uit de wind, in de zon, uitkijkend over de zee en met een goed boek. Ter onderbreking zijn we af en toe langs het buffet geschuifeld voor het halen van wat salade of vers fruit (ik denk dat ik deze vakantie bij elkaar zo’n vier hele ananassen, drie meloenen en tien grapefruits heb verorberd). R. spoelde zijn dorst weg met een Budweiser. Pas toen de zon ging zakken zijn we naar binnen gegaan. We waren het er beiden over eens dat zonnen op een varend cruiseschip in de top drie thuis hoort van onze meest favoriete vakantiebestedingen.

Het was een fijne vakantie, niet in de laatste plaats door de zon en fijne temperaturen. We hadden van tevoren niet beseft hoe fijn het is om midden in die koude rotwinter lekker zonder jas in de zon te kunnen zitten. De havens waren allemaal verschillend en daarom juist zo leuk. Bovendien is het cruisen ons opnieuw goed bevallen. De luxe, de service, het personeel dat er alles aan doet je het naar de zin te maken. Da’s echt heel erg lekker. Dus als je nog twijfelt, ik zeg DOEN!

Morgenochtend moeten we om 9.00 uur van het schip af. De taxi brengt ons daarna naar het vliegveld en de KLM brengt ons om13.15 naar Amsterdam. Iedereen bedankt voor het lezen en tot de volgende keer.