vanstoop.reismee.nl

Wensenlijstje

Ierland staat al heel lang op mijn vakantiewensenlijstje. R. wilde nooit mee omdat hij denkt dat het in Ierland altijd regent. Uiteindelijk is het toch gelukt hem om te praten. Het gaat geen rondreis worden zoals in een eerdere planning, omdat ik dat simpelweg niet ga overleven. Dublin is om die reden ook geschrapt.

Wat doen we dan wel? We vliegen morgenvroeg van Amsterdam naar Cork, dat ligt in het zuiden van Ierland. Daar huren we een auto en rijden naar een B&B vlakbij de Cliffs of Moher (zie het plaatje hierboven) aan de westkust. Het wordt onze primeur in een B&B want eigenlijk vind R. dat ook niets, logeren bij vreemde mensen thuis. Het wordt stiekem meer mijn feestje J. Daar toeren we vier dagen rond want naast de Cliffs of Moher willen we ook het nationaal park ‘The Burren’ gaan bezoeken. Als de helft van onze vakantie er op zit rijden we via Bunratty Castle met een soort van openluchtmuseum naar Killarney in het zuidwesten. Natuurlijk gaan we daar de ring of Kerry rijden, en bezoeken we weer een ander nationaal park. Hier logeren we in het allermooiste hotel van heel Ierland, als we de recensies mogen geloven. Er is overal genoeg te bekijken en ik vind het dus al lang niet erg meer dat het geen vermoeiende rondreis is geworden. De laatste dag gaan we ’s morgens in Cork rondneuzen want we vliegen pas rond 17.00 uur weer naar Nederland.

Mijn grootste zorg is dat die Ieren aan de verkeerde kant van de weg rijden. Hopelijk went dat snel. Of we na die 9 dagen helemaal doorweekt van de regen en blauw van de kou zullen zijn? We gaan het zien.