vanstoop.reismee.nl

Naar Ierland

Voor dag en dauw vertrokken we vanochtend richting Schiphol. Daar aangekomen kon ik onze vlucht niet vinden op de infoborden. Een lichte paniek sloeg toe, wat bleek, ik had een fout tijdstip in mijn hoofd, we vlogen een half uur eerder. Lekker slim… Gelukkig waren we ruim op tijd, en nu dus precies op tijd, nog net 10 minuten voor een bakje koffie/thee alvorens we gingen boarden.

Na een rustige vlucht over een bijna onbewolkt Engeland en Wales landden we in Cork. Daar werden we welkom geheten door een heuse hasjhond, tsja je weet het natuurlijk maar nooit met de lui uit Amsterdam. Met onze bijna nieuwe Seat Ibiza met het stuur recht gingen we op weg. Al vrij snel moesten we linksom op een rotonde, en da’s best heel raar, waardoor we prompt verkeerd reden en midden in het drukke centrum van Cork belandden. Het leverde links en rechts wat getoeter op, maar uiteindelijk hebben we het er heelhuids vanaf gebracht. Onderweg kochten we boodschappen –scones voor mij en bier voor R.- en vonden onze eerste cache! Het links rijden is een beetje gewend hoewel R. nog steeds rechts probeert te schakelen. Het spannendst zijn de smalle wegen met overal heggetjes en muurtjes. Ik heb met R. een weddenschap afgesloten dat we tegen het eind van de vakantie links geen buitenspiegel meer hebben, het is soms best eng. Zelfs op de meest bochtige en heuvelachtige wegen mag je 100 km per uur, die Ieren zijn echt niet goed bij hun hoofd.

Het was even zoeken naar onze B&B, maar het is de moeite waard, het ligt een beetje verscholen tussen de weilanden/heuvels met een prachtig uitzicht. Het is vorig jaar gebouwd (of verbouwd) en dus heel mooi en schoon. Vanaf het terras zie je heel in de verte de Cliffs of Moher.

Vandaag was het zo’n graad of 15, 16, en het grootste gedeelte van de dag scheen de zon. Van mij mag het iedere dag zo blijven. Wat het weer morgen wordt weet niemand, de voorspellingen wisselen per uur. Zo meteen lekker slapen, ik ben echt bijna dood van vermoeidheid.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!