vanstoop.reismee.nl

Gedrogeerd door de Ring of Kerry

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik K. ben eigenlijk nog steeds niet fit. Na eerst flink brak te zijn geweest, vervolgens twee dagen hoofdpijn te hebben gehad, heb ik nu veel last van mijn rug. Bij iedere beweging lijkt het alsof er een mes in mijn rug wordt gestoken. Omdat ik ondanks dat niet op onze hotelkamer wilde blijven zijn we eerst langs de pharmacie gereden om het een en ander in te slaan en in combinatie met wat ik zelf in mijn medicijntasje had heb ik me zo door de dag heengeslagen.

We reden vandaag de Ring of Kerry, ook een van de highlights van Ierland en dat blijkt niets teveel gezegd. Het eerste uur was het uitzicht gewoon mooi maar hoe verder we kwamen hoe indrukwekkender het werd. We hebben min of meer per ongeluk de extra Skellig Ring gereden maar die was eigenlijk nog het allermooiste, zeker toen de zon ook nog ging schijnen. Prachtige vergezichten met bergen, zee, klippen en rotsen, we konden er geen genoeg van krijgen. Eindelijk was ook de temperatuur weer eens lekker genoeg om zonder jas buiten te kunnen lopen. Om 17.00 uur kwamen we tot de ontdekking dat we pas op de helft waren en dat als we in dit tempo door zouden gaan we waarschijnlijk ergens halverwege de ring zouden moeten overnachten. Aangezien dat natuurlijk niet de bedoeling was hebben we het tweede gedeelte in sneltempo afgewerkt. Een beetje jammer, maar je kan nou eenmaal niet alles zien. Op de terugweg zijn we alleen nog gestopt bij Ladies View (naar verluidt komt de naam van de hofdames van Koningin Victoriadie zeeronder de indruk waren van het uitzicht toen het gezelschap in1861deze plaats bezocht), een groot meer in de bergen met daarboven laaghangende bewolking wat het geheel een mysterieus uiterlijk gaf. Na snel wat gegeten te hebben in een pub met livemuziek lag ik veel te laat weer in mijn mandje.

@Petra Ik ben al een paar dagen geleden gestopt met het bekijken van de weersvoorspellingen, het klopt namelijk gewoon nooit en wisselt heel snel. Vanmorgen was het bewolkt en droog, vanmiddag zonnig en warm en aan tegen de avond weer miezerig.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!