Cliffs of Moher

We hebben geslapen als Doornroosje, ik heb het niet donker en niet licht zien worden, maar ik was dan ook megamoe. De eigenaar verzorgde persoonlijk ons ontbijt, hij is echt supervriendelijk en behulpzaam. De zon was vanochtend helaas ver te zoeken en het spetterde zelfs een beetje maar ach, we kwamen niet voor het weer toch? Het doel voor vandaag was the Cliffs of Moher, een van de topattracties van Ierland, zo’n 6 kilometer hier vandaan. De grote (en dure) parkeerplaats met visitors centre lieten we voor wat het was en we parkeerden onze auto een stuk verderop voor maar 2 euro. Het eerste gedeelte van het wandelpad kronkelde tussen de weilanden met koeien. Overal waren er leistenen muurtjes, en soms moesten we er ook overheen klauteren met behulp van een soort van trapjes. Al snel hadden we een spectaculair uitzicht. Dat we zo af en toe uit ons ondergoed waaiden en de regen tegen ons gezicht spetterde versterkte het echte Ierse gevoel zullen we maar zeggen. We hebben een heel stuk over het pad gewandeld en de nodige pauzes genomen want het was werkelijk indrukwekkend. We werden er allebei helemaal blij van.

Ook hebben we weer een cache gevonden, op een soort van uitstekende rots, en soms was het best tricky, maar tegelijkertijd een prachtige plek. Daar hebben we ook gepicknickt en een poos in het gras/mos gelegen. Het weer was ondertussen wat opgeklaard en zelfs de zon deed een poging om tussen de wolken tevoorschijn te komen.

Op de terugweg zijn we door Lisdoonvarna gereden en daar zagen we de schooljeugd in uniform, grijze broek met donkerblauwe trui, dat dat nog bestaat in 2014, ik heb er snel een foto van gemaakt.

Uiteindelijk heeft het maar weinig geregend vandaag, koud was het wel zo’n graad of 15, wat het morgen weer wordt gaan we wel zien.