vanstoop.reismee.nl

Nog meer Cliffs

Omdat we er geen genoeg van konden krijgen gingen we vandaag opnieuw wandelen langs de Cliffs of Moher. Dit keer wel via het visitors center, zo konden we ze van de andere kant en vanaf het hoogste punt bekijken. We hebben weer een heel stuk gelopen en geklauterd want het was voor de tweede keer opnieuw indrukwekkend. Omdat we graag naar beneden wilden kijken maar je echt niet op het randje wil staan hebben we op onze buik op de rotsen gelegen. Echter zelfs dan werden we duizelig van de diepte en steile afgrond. Er zitten geen hekken of iets dergelijks langs het wandelpad en sommige mensen doen best heel gevaarlijk dingen om mooie foto’s te maken. Je krijgt er soms de kriebels van. Daarna bezochten we het visitors center zodat we nu alles weten van het ontstaan van de Cliffs, maar ook waarom het in Ierland zo vaak regent. Er komen hier verschillende warme en koude luchtstromen bij elkaar komen en dat zorgt voor wolken en dus regen. Overigens valt de regen in de praktijk heel erg mee, vandaag druppelde het enkele malen maar kort, koud was het weer wel, zo’n graad of 11! Veel toeristen maakt dat blijkbaar niets uit, het was vandaag erg druk bij de Cliffs, vooral veel bussen met Amerikanen. Ook horen we hier veel Duits, wat Frans, Spaans en Nederlands, en in onze B&B zitten zelfs 4 Australiërs.

’s Middags zijn we via de kust een stukje naar het zuiden gereden. Er zijn hier verschillende stranden maar het was niet echt weer om in je bikini te lopen. In Ennistymon , een klein stadje kwamen we via een cache bij een grote waterval uit. We hebben hier de hele omgeving nu wel zo’n beetje gezien. Morgen weer verder.