Bunratty en Killarney

Bij het wakker worden scheen zowaar de zon weer eens. Wij namen afscheid van onze B&B en gingen onderweg naar Bunratty Castle and Folkpark. Na wat oponthoud omdat een boer met zijn koeien over de weg wandelde bereikten we de bestemming. Eerst bezochten we het kasteel. We zijn onderweg al meer ruïnes tegengekomen maar dit kasteel was mooi gerestaureerd en ingericht. Via allerlei smalle trappetjes en grote zalen was goed zichtbaar hoe het er vroeger moet hebben uitgezien. Daarna wandelden we door het Folkpark wat nog het beste te omschrijven is al het Ierse openluchtmuseum. Van oude hutten tot grote sjieke huizen waren te bezichtigen.

Toen we het hadden gezien vertrokken we richting county Kerry. Het landschap was ondertussen veranderd van groen, weids en glooiend tot bergachtig. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo bergachtig zou zijn. Ook is het rondom Killarney veel drukker dan dat we tot nu toe gewend waren. In het centrum van Killarney was het zelfs file rijden, Killarney is best een grote stad.

Ons hotel is zoals verwacht heel mooi en oud Engels/Iers ingericht dit in tegenstelling tot onze B&B die juist heel modern en trendy was. De kamer is een stuk groter en heeft een prachtig uitzicht op het meer en de bergen. Het is weer even heel wat anders.

Na een aantal dagen best chique te hebben gegeten aten we vanavond in een soort van pub. Maar liefst zes tv-schermen waarop voetbal was te zien en te horen. Gelukkig smaakte het eten prima maar een beetje heel veel prikkels was het wel. Op een enkel druppeltje na was het vandaag gewoon weer droog en gelukkig ook minder koud.