vanstoop.reismee.nl

In een koetsje door de Gap of Dunloe

Vanmorgen gingen we eerst de Gap of Dunloe bekijken, een smalle bergpas die sprookjesachtig mooi zou zijn. Ergens halverwege de pas mochten we niet verder met de auto. Het was of in een paard met wagen à 35 euries, of vijf kilometer heen en vijf kilometer terug wandelen. Aangezien dat laatste geen optie was gingen we in een koetsje met een Ier die vertelde wat er te zien was. Ergens bij het derde meer konden we kiezen, of nog verder voor 5 euries, of weer terug…tsja, dan maar de hele hap. Het was best mooi die bergpas, maar we zijn in beetje verwend gisteren, en dat was gratis en voor niks.

Tussen de middag hebben we even geshopt in Killarney. Killarney is een toeristisch stadje met veel gekleurde winkeltjes, hotels en restaurantjes en het is er altijd druk, je rijdt er ook in de file naar toe. Ik wil niet weten hoe druk het hier in de zomer moet zijn.

Daarna reden we het Killarney nationaal park binnen. Als eerste bezochten we Muckross House, een enorm groot spooky uitziend landhuis waar koningin Victoria vroeger heeft gewoond. In de tuinen groeiden grote struiken bloeiende rododendrons in verschillende kleuren en dat zag er echt heel mooi uit. Via Muckross Lake zijn we een stukje verderop naar de Torc waterval gewandeld. Een leuke waterval maar wat ons betreft ook een beetje overgewaardeerd. Als laatste gingen we naar Ross Castle wat dan weer wel een mooi oud kasteel was. We zijn niet binnen geweest aangezien we al een kasteel van binnen hebben gezien. Overigens stonden overal koetsjes klaar om je tegen een leuk prijsje te vervoeren. Het is hier echt toeristisch.

Het was vandaag de hele dag bewolkt met een redelijk lekker temperatuurtje en op een enkel spettertje na droog.