vanstoop.reismee.nl

Van Düsseldorf naar Mallorca

Vanochtend verliep alles op rolletjes, de reis naar Düsseldorf, het ritje in de monorail, het inchecken, echter dat stopte abrupt bij de douane, daar stond een rij tot bijna weer in Nederland. Dit tot groot ongenoegen van verschillende Oosterburen die wat stampij maakte maar ook gewoon geduld moesten hebben. Na twee uur vliegen landden we op Mallorca en zagen wij het zoals de meesten het niet zien, nat en grijs. De temperatuur was goed, 23 graden, maar de zon was verstopt zullen we maar zeggen.

Na enig beraad kozen we om met de bus naar de haven te gaan en niet met een vééél duurdere taxi, heuj, we blijven wel Nederlanders hè. Bovendien zagen we zo ook nog wat van Palma zelf. Voorin zong de chauffeur luidkeels mee, hij had er duidelijk zin in. Het laatste stukje moesten we lopen, wat op zich prima te doen was, maar wel leuker was geweest zonder spetters.

De cruiseterminal van Mallorca is eerlijk gezegd niet wat wij als verwende cruisegangers gewend zijn maar goed, het verliep verder wel vlotjes. Gedrild als ik ben door mijn husband om niets te vergeten bleek in onze cabin opeens dat ik twee cameratassen inclusief camera’s had gescoord, oeps… We hebben de Canon maar netjes ingeleverd bij de receptie en onze eigen Nikon gehouden.

Bij het eten was het heel druk, en was er nog net een plekje vrij bij een anders Duits stel aan tafel. Het was hun zesde cruise met Aïda maar zij hadden nog nooit Nederlanders aan boord getroffen. Wij zijn dus best uniek. Duits verstaan gaat best goed maar zelf praten is duidelijk een ander talent. R. heeft besloten vanaf nu alleen nog maar Engels te l*llen.

’s Avonds tijdens het wegvaren was iedereen aan dek want dit was nogal spectaculair. Onder de klanken van ‘Sail Away’ en gratis alcohol voeren we langs de kust van Mallorca met heel veel lampjes en een sprookjesachtig verlichtte kathedraal. Daarna was er ook nog een lasershow. Het was nog 18 graden en er waaide warme wind dus het was best bijzonder om dit mee te maken.

Na een heel drukke dag kropen we tegen middernacht ons bed in. Tot morgen.

Rini

Met Duitsers aan tafel heb je altijd een gesprek. Je kunt natuurlijk altijd vragen of ze aan het eind van de oorlog geen Engels geleerd hebben. Dan hadden ze in het Engels verder kunnen buurten.(...)
Ik vind de Duitsers een heel vriendelijk (gemuutlieg) volk dus je zult nog veel men hen Prassen. Als je dat wilt tenminste.
We zijn benieuwd naar de verdere verhalen en zijn nu al jaloers. Dus of we het echt leuk vinden......

anja

Oooooooooooooohhh wat klinkt het alweer aanlokkelijk!!!

Petra

Ik heb jullie gevolgd met flightradar.
Jullie vlogen eerst noordwaarts om daarna naar het zuiden af te buigen. Dan over Luik, Malmedy, Metz, Nancy, Geneve, Annecy, Grenoble en Avignon, over zee naar Palma de Mallorca. Waarschijnlijk hebben jullie er niets van gezien, maar het is leuk voor de statistieken.
De afvaart had ik ook wel mee willen maken.