vanstoop.reismee.nl

De straat van Bonifatius

Vanmorgen toen ik wakker werd kwam net de zon tevoorschijn, het was nagenoeg onbewolkt. We hebben uitgeslapen en zijn pas laat gaan ontbijten. Daar troffen we toevallig de andere twee Nederlanders aan boord, we zijn volgens ons echt maar met vier Nederlandstalige op de AidaMar. Daarna hebben we op het balkon genoten van de doorvaart door de straat van Bonifatius. Tot gisteren had ik daar nog nooit van gehoord maar het is dus de zeestraat tussen Corsica en Sardinië. We konden het goed zien, Sardinië is veel groter dan ik dacht en bestaat uit meerdere landtongen. R. is gaan sporten en ik heb een fotorondje over het schip gemaakt.

De kapitein beloofde dat hij vandaag zijn route zou wijzigen zodat we een wolkenloze hemel hadden. Of ie uit zijn nek l*lt weet ik niet maar het is hem in ieder geval wel gelukt. De zon scheen uitbundig en veel passagiers lagen op het dek te zonnen. Wij hadden deze keer geluk want het beste plekje was onze eigen balkon, pal in de zon en uit de wind en daar hebben we tot een uur of drie geluierd. Zeedagen zijn sowieso leuk, maar met een blauwe lucht behoren ze tot een van mijn favoriete tijdsbestedingen. Ik weet niet meer wat we de rest van de dag hebben gedaan maar in ieder geval niet veel.

’s Avonds was het de Abba-revivalshow, een optreden door de vaste zangers en zangeressen van de AidaMar, mooi gedaan en ik heb erg genoten en heb ‘m daardoor ook 1,5 keer bekeken. Morgen naar Barcelona waar ons weer zon is beloofd.

Reacties

Reacties

Marie-Louise

Met al die romeinse zegeningen moet dit laatste stukje van jullie reis wel lukken!
Geniet ervan

Rini

Hoezo de enige vier Nederlands talige? Je weet toch dat Duits eigenlijk een Nederlands dialect is. Dat kun je ze toch vertellen. En dan ben je opeens met allemaal Nederlands talige. Schept toch een band(...).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!