vanstoop.reismee.nl

Barcelona

Ook vandaag scheen de zon maar was het wel koud, zo’n graad of 13. Om 9.00 gingen we van boord, eerst met de shuttlebus de haven uit en dan overstappen in de hop-on-hop-off bus. We zaten vooraan en bovenop en konden dardoor alles goed zien. Ook fijn dat de meneer in onze oortjes Nederlands sprak na al dat Duits. We zijn voor de eerste keer uitgestapt op de Placa de Catalunya en hebben een stukje van La Rambla gelopen. Vervolgens zijn we overgestapt van de rode naar de blauwe lijn (zuidelijk resp. noordelijk gedeelte van Barcelona) zodat we richting de Sagrada Familia gingen. Daar aangekomen hebben we deze rondom bekeken en kwamen tot de conclusie dat het meer een zandkasteel is. Opvallend ook dat het bij de St. Pieter wemelde van de straatverkopers en andere vervelende lui en dat je er hier zelfs niet eentje zag. Die Spanjaarden hebben het duidelijk beter voor elkaar. Vervolgens zijn we uitgestapt bij de halte van Park Guel, maar de ingang van het park zelf was nog wel een hele klim omhoog. Daar moesten we in de rij voor een kaartje en kregen vervolgens te horen dat we pas na een kwartier het park in mochten. Eenmaal binnen hebben we een half uurtje rondgekeken en zijn daarna verder gegaan. Omdat het ondertussen al best laat was zijn we niet meer uitgestapt bij Nou Camp, daar was toch niet zo veel te zien aan de buitenkant en naar binnen wilden we sowieso al niet. We besloten weer uit te stappen bij Placa de Catalunya, het begin van La Rambla, om deze helemaal uit te wandelen naar het standbeeld van Columbus en zo verder naar de shuttlebus. Eerlijk gezegd was dat weinig indrukwekkend, ik had me van die beroemde winkelstraat meer voorgesteld. De overdekte markt (ergens halverwege) met verse vis, groente en kruiden was wel erg leuk, behalve dan dat ze ons veel te dure chocola hebben verkocht. Ook de levende standbeelden op het einde waren erg mooi en met meer detail dan ik ze ooit ergens heb gezien.

Het eten was vanavond weer heerlijk, er kan echt niets meer bij. Zo meteen nog naar de lasershow op het pooldek en nog warme chocolade met slagroom drinken en dan ons laatste nachtje op zee.

Rini

Hebben jullie ook het 'oog' gezien op de Sagrada Familia? Ik vond het echt bijzonder dat het oog je blijft aankijken als je eraan voorbij loopt. Dan voel je je vast bespied.
Ik schrok van de opmerking, het laatste nachtje op zee. Is het alweer voorbij?? Da's jammer, wij genoten weer van jullie verhalen. Maar gelukkig komt er nog een dag, toch?

anja

jullie hebben echt veel mooie en interessante high lights gezien de afgelopen week, ben benieuwd naar de foto's. goede thuis reis.

marie-louise

wat gaat zo'n reis snel voorbij. maar lijkt me mooi.
nu terug naar het koude Holland!