vanstoop.reismee.nl

Farewell

De lasershow en de farewell party gisteravond op het pooldek waren erg leuk, we lagen vrij laat op bed met in ons achterhoofd de gedachte dat we vandaag zouden kunnen uitslapen. Helaas begonnen men al vanaf kwart voor zes ’s ochtends om te roepen dat de eerste passagiers zich naar de shuttlebussen moesten begeven, en dat ging zo ieder half uur verder. Ik heb dus niet meer geslapen, stomme Duitsers. Om 8.00 uur zaten wij ook aan het ontbijt en om 9.15 uur stonden we al op het vliegveld. Gelukkig heeft Palma een groot vliegveld en hebben we nog gezellig gewinkeld en heb ik een nu een Desigualshirt echt uit Spanje.

De vlucht en de rit naar huis zijn allemaal prima verlopen, maar god wat is het hier koud. We hebben meteen de poezen opgehaald en ook W. en A. waren thuis dus waren we weer compleet.

R. en ik hebben weer met volle teugen genoten van deze cruise, hoewel iets meer zon nog leuker zou zijn geweest. Aïda, onze vierde rederij is prima bevallen. Hoewel op de reddingsoefening na alles in het Duits is zorgde dat voor geen problemen. Zoals ik al eerder schreef is de AïdaMar echt een prachtig nieuw schip en hebben onze Oosterburen al hun zaakjes prima voor elkaar, dat voelt fijn. Het verschil met de andere maatschappijen is dat het een en ander wat zakelijker is, waar de Amerikanen je het gevoel geven dat ze alles doen om je in de watten te leggen is dat bij Aïda minder. Wel hebben ze bepaalde tradities zoals het Sail Away muziekje dat het wegvaren steeds extra bijzonder maakt. Het eten in de verschillende restaurants is heerlijk al zouden van ons de openingstijden ruimer mogen. Wij zijn gewend dat je van de vroege ochtend tot de late avond kunnen snaaien en hoewel we absoluut niet van de honger zijn omgekomen was dat even wennen. Maar het totaalplaatje is zeker heel positief. Na Carnival, Royal Carribean, Norwegian Cruise Line is ook Aïda glansrijk voor de test geslaagd.

Iedereen bedankt voor het lezen en de leuke reacties. Hopelijk tot de volgende cruise, het smaakt nog steeds naar meer.

Reacties

Reacties

Rini

Jullie bedankt voor de mooie verhalen. We hebben ze met plezier gelezen.
Welkom thuis in het altijd vertrouwde Nederland.

Petra

Ik heb van jullie verhalen genoten en ben vandaag met jullie via flightradar teruggereisd.
Ik was weer even op Sicilië, in Napels en Pompei, waande me even in Rome en zag mezelf weer foto's knippend op de Rambla en de Boqueria.
Hoewel ik de laatste dagen in bed heb doorgebracht met een virus sloeg dat andere virus, het verlangen naar een cruise, ook weer toe.
Misschien in 2016, wie zal het zeggen.
Ik wens jullie een goed weekend en hoop dat het wennen aan het koude Nederlandse weer snel gaat.
Groetjes, Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!