vanstoop.reismee.nl

We zijn er

Nadat de laatste spulletjes waren ingepakt vertrokken we rond een uur of tien richting Schiphol, de vakantie kon beginnen. We parkeerden onze auto op P1, wat een luxe! Je rolt vanuit je auto ongeveer rechtstreeks Schiphol Plaza in, nah, bijna dan. Daar aten we een broodje en vervolgens leverden we onze koffers in. Toen mochten we door de spiksplinternieuwe bodyscan die we onlangs nog bij het journaal zagen. Een soort van open capsule waar je met je benen wijd en armen omhoog (of ik schiet ;-) in moest gaan staan en vervolgens werd gescand. Eenmaal bij de gate bleek dat echt iedereen hetzelfde gaat doen op La Palma, op een enkeling na droeg iedereen wandelschoenen, wij natuurlijk ook.

Omdat de toilet kapot was en eerst gemaakt moest worden vertrokken we iets of wat te laat, en omdat we tegenwind hadden landden we pas vijf uur later op La Palma. Vijf uur lang op enkele vierkante centimeter opgevouwen zitten is eigenlijk vier uur te lang. R. en ik hebben onszelf belooft nooit meer naar Amerika of nog verder te vliegen. Vijf uur is echt de max, ik wil na een uur of twee gewoon weg uit dat vliegtuig.

De koffers kwamen snel en daar word ik altijd blij van. Ook de dame van Europcar (waar we onze huurden) was supervriendelijk en legde alles goed uit. Met onze Opel Corsa reden wij bijna meteen goed richting ons hotel. La Palma is eigenlijk een heel grote berg waar omheen je langs de kust kunt rijden. De wegen zijn soms heel goed maar soms ook beroerd maar altijd met heul veul bochten.

Onze kamer is ruim, mooi en met zwembad en zeezicht, maar voor die laatste twee moet je wel op je tenen (of op een stoel) gaan staan want we zitten begane grond met een heg voor ons neus. Beetje jammer dat ... Daarna hebben we snel gegeten en zijn we doodmoe ons bed in gedoken.

Reacties

Reacties

Rini

Toen "mochten" we door de bodyscan? Het 'op de vierkante' centimeter bivakkeren + die bodyscan is voor mij al een hele goede reden om niet meer te gaan vliegen.
Ik dacht dat dat soort mensenvervoer na de oorlog was afgeschaft maar blijkbaar wil men het weer terug.

Zo, de rest van de reacties zullen wel positief zijn en minder kritisch al blijf ik jullie belevenissen wel "kritisch" volgen.

ans

Klinkt allemaal heel normaal! En wat de heg betreft die zal ook wel voordelen hebben je zit in ieder geval niet in het zicht! Geniet er van, groetjes Ans

Wessel

Even volhouden nog, jongens, over een week mogen jullie weer naar huis :-)

Kliefje

Oh, ik heb dat ook. 5 uur is the max. Mij krijg je nooit verder in een vliegtuig. Op een gegeven moment weet je van gekkigheid niet meer hoe je moet zitten. Ik ben nou eenmaal geen globetrotter ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!