vanstoop.reismee.nl

Relaxt dagje

Vannacht hebben we heerlijk geslapen, we (vooral ik) waren dan ook doodmoe. Vanmorgen hebben we de omgeving verkend wat inhield dat we een rondje rond het resort hebben gewandeld. Het complex ligt bijna volledig tussen de bananenplantages. Vlak in de buurt lag achter een muurtje ook een cache verstopt maar bij het zoeken daarnaar schoten er bij iedere stap de we zetten gemiddeld drie hagedissen over onze voeten. Ik kreeg zowat een hartverzakking. Toen er een grote dikke met ook nog felblauwe wangen verscheen was het wel klaar.

Omdat ik eigenlijk nog steeds moe was en het zonnetje uitbundig scheen zijn we bij het zwembad neergestreken. Het zwembad is echt heel mooi en groot. Er zijn verschillende baden, zelfs één met een wit zandstrand er omheen. Omdat het zwembadcomplex zo mega is was het ook lekker rustig en lagen we heerlijk op ons ligbedje half onder het afdak te relaxen. Mijn eerste leesboek is al half uit.

Rond vijf uur hebben we een kleine rondrit naar de uiterste zuidpunt gemaakt. Het landschap is indrukwekkend, ruig en veelal pikzwart. De lavastromen van de laatste uitbarsting in de1971 zijn nog duidelijk te zien. We hebben ook enkele lavastranden gespot en zijn daarna naar de vuurtoren gereden. Van daaruit zijn we naar de zoutpannen gewandeld waar zout nog op de ouderwetse manier wordt gewonnen door middel van verdampen en uitkristalliseren. De bekkens zagen er uit als een schaakbord maar ook gedeeltes van de weg waren van zout, het leek wel sneeuw.

Vanavond was er een Canarisch buffet waar we heerlijk van hebben genoten. Het eten is lekker en uitgebreid, ik hou van de Spaanse keuken. Op onze kamer hebben we naar de ondergaande zon gekeken, dat gaat hier snel, in een half uur is het van licht opeens pikdonker. Gisteren was ik een beetje te negatief over ons uitzicht. Het heggetje staat er inderdaad voor de inkijk. Nu ik beter ben uitgerust is het zwembad- en zeezicht eigenlijk best leuk. Zo meteen lekker slapen.

Reacties

Reacties

Rini

Yes! Het gaat de goede kant op. Er wordt gecached, geknuffeld met de lokale diertjes, de heg is minder hoog, er wordt uitgerust en gezeezicht.
Dat zijn berichten waar ook ik van kan genieten. De vier L's. Lekker lui liggen luieren.

Probeer dat maar eens vol te houden.

ans

Goed zo , genieten.
Ps Ons ma krijgt deze reisverhalen niet dus stuur ik ze door!

Marie-Louise

Even bijkomen, even luieren en zwemmen, komt helemaal goed deze vakantie. Geniet ervan! ?????????????????????????? ?????????? ???????? ????

Marie-Louise

De vraagtekens betekenen niets, de icoontjes komen als ? door.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!