vanstoop.reismee.nl

Twee vulkanen en heel veel bananen

Vanochtend zijn we naar het bezoekerscentrum van de vulkaan San Antonio gereden. Deze vulkaan is voor het laatst actief geweest in de 17de eeuw. We konden tot halfrond over de kraterrand wandelen, wat indrukwekkend was om te zien. Vanaf de top kon je zo de diepe krater in kijken. Ondanks dat het zonnig was voelde het vanwege de rukwinden op sommige gedeeltes toch best koud. Het uitzicht naar het zuiden was ook prachtig, dat was de oceaan waar we heel in de verte El Hierro of La Gomera (twee andere kleine Canarische eilanden) zagen liggen. Naar het noorden konden we ons resort tussen de talloze bananenplantages duidelijk onderscheiden. Er zijn hier echt megaveel bananenplantages. Dichterbij was de vulkaan De Teneguia die voor het laatst is uitgebarsten in 1971. Het plan was om hier naar toe te wandelen maar het pad ging zo steil naar beneden dat we na een minuut of tien maar zijn omgekeerd, ik moet namelijk later ook nog naar boven kunnen. Dus wat toen? Na eerst nog wat boodschappen te hebben gedaan (bananen natuurlijk, ze kosten geen fluit en zijn erg lekker) besloten we weer aan het zwembad te gaan liggen. Het is er heerlijk rustig, er zijn fijne ligbedden en als de zon je te veel wordt kun je je bedje onder de speciaal daarvoor gemaakte afdakjes schuiven. Het kon beroerder... Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten, na Chinees, Canarisch en Duits was het thema dit keer Mexicaans. Daarna hebben we nog een rondje park gedaan en de zon weer in de zee zien zakken. Wij genieten met volle teugen.

Rini

Zo'n krater is heel imposant en kan ook dreigend over komen.
Toen ik op de Etna stond naast de krater van de uitbarsting van 2002 had ik redelijk hoogtevrees en kreeg ook nogal wat kriebels. (hoogtevrees)
Prachtige natuur en Internationaal eten. Wat wil je nog meer? O ja, een frikandel speciaal maar misschien ga je nog Hollands eten.

Petra

Fijn te lezen dat jullie zo genieten. Het is jullie van harte gegund. Geniet van de zon want hier is het op dit moment herfst. Volgens de "weer"berichten nemen jullie de zon mee naar Nederland.
Veel plezier.

Wessel

El Hierro of La Gomer? Zijn er nog meer? Ik dacht dat jullie ze wel allemaal gehad hadden nu :)

ma van rossem

geniet er maar van, veel plezier.

anja

fijn dat jullie zo genieten. Van een zonnetje knap je meteen op.!