vanstoop.reismee.nl

Playa Chica Zamora en Puerto Naos

Vandaag wilden we het graag wat rustiger aan doen, een dagje strand of zoiets. Als eerste reden we naar het vlakbij gelegen Playa Chica Zamora, een idyllische zwarte zandbaai tussen de rotsen. Je kon er komen door een steil pad naar beneden, en er waren faciliteiten zoals douches. Hier hebben we een tijdje op de rotsen gezeten en ikke K. heb er gepootjebaait. Het was vandaag voor het eerst bewolkt en er stond een flinke wind dus hebben we niet meer in zee gezwommen.

Daarna zijn we naar Puerto Naos gereden, de grootste badplaats aan de westkust, een klein uurtje rijden hier vandaan. De weg er naar toe was nieuw en mooi met overal palmbomen, het stadje zelf viel wat tegen. Er is een kleine wandelpromenade met wat terrasjes en winkeltjes, maar het was er niet druk. Het grootste hotel Sol La Palma was verlaten (failliet?) en leek op een klein spookstadje. Wel is er in Puerto Naos een mooi zwart zandstrand met o.a. ligbedden en parasols. Ook hier hebben we een poos op een terrasje gezeten maar nadat ik daar naar toilet was geweest wilde ik er snel weg. In de toiletruimte stonk het ontzettend en nog veel erger, de kakkerlakken speelden er nog net geen tikkertje. Enkele waren al doodgetrapt en andere lagen op hun rug met hun pootjes te trappelen. Van die grote bruine dikke, brrrr, ik word nog onpasselijk als ik er aan denk.

Eenmaal terug op ons eigen mooie resort begon de zon te schijnen en hebben we weer een uurtje of twee op ons ligbedje gelegen en gezwommen. Het buffet was vanavond Italiaans en was weer heerlijk. Zo meteen lekker slapen.

P.S.1. Het toetsenbord werkt fantastisch.

P.S.2. De bananen groeien overal om ons heen, je moet ze wel eten ;-)

Reacties

Reacties

Rini

En wij maar werken...(Oeps)

Amber

Brrrr kakkerlakken, ik had (bijna) meteen het vliegtuig naar huis genomen. Ik weet niet wat ik erger vind kakkerlakken of muizen?

Ben nog wel benieuwd hoe is om in de zee te zwemmen daar! Op zo'n zwart strand. Geniet er maar van!

Kliefje

Nog nooit op een zwart strand geweest, wil ik ook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!